jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

kallabalik!

Kategori: Allmänt

VIlken dag, Inte Liams dag o definitivt inte min dag idag...

Den började dåligt redan inatt när Liam vaknade vid tre o började leka med sin Ior i sängen.. efter nån timme övergick leken till mer allvar o de va inte lika roligt längre.. Vid fem somnade han om!!
De positiva me de hela va att han inte åt nån gång under natten utan fick gröt när vi vaknade vid halv nio.. Ett plus i havet av alla minus idag!

Gick, eller rättare sagt.. jag försökte gå på en långprommenad idag innan vi skulle iväg på babysim. Men tydligen så har de flyttat in en konstig gubbe i polackernas lilla rum bredvid oss.. Mötte ju så klart honom på vägen ut o han pratade om allt mellan himmel o jord.. efter en halvtimme avbröt jag honom o nästan sprang iväg (så söndertjatad va jag i huvudet).

Tog ett par varv i pildammsparken så att Liam fick nån timmes sömn innan de va dags att simma..
Liam brukar ju älska babysimmet, men inte idag.. Första dyket gick inte så bra, han fick i sig massa vatten o sen va vi tvungna att dyka igen (fotografering) o samma sak hände. Så han va inte så nöjd me varken mig eller livet just då!
Vet inte vad som hände sen för han har varit ledsen sen dess.. började i omklädningsrummet o har fortsatt!
Han brukar alltid somna som en stock i vagnen på vägen hem, men inte idag.. han tjöt eller rättare sagt skrek hela vägen. Jag sprang sista biten o folk tittade jättekonstigt på oss.
Väl hemma lyckades jag få honom att somna i sin säng, men vaknar igen efter 5 min. Därefter har han skrikit konstant i cirkus två timmar.. o miitt huvud har näst intill trillat av!
Vid halv fem gick de tydligen bra att sova en sväng igen, men bara en powernap för annars kan han inte sova vid halv åtta när de är läggdags..

Tobbe är ute på en promenix me lilleman nu så att jag fick lite tid för mig själv. Har dessutom glömt bort eller inte hunnit me att äta idag så de har säkert gjort sitt oxå.. men vilken dag, KALLABALIK

Nu ska jag äta muffins.. o inte bara en, utan massor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: