jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Full Rulle

Kategori: Allmänt

Helgen har verkligen varit hektisk kan man säga...
Åkte upp till småland i fredags morse, Liam är så duktig.. han sov till Växjö sen satt han o pratade me mig hela vägen till Vimmerby! Väl framme bjöd mamma på mat innan vi prommenerade ner till stan för att hitta bröllopspresent (typiskt oss att vara ute i sista minuten o leta present i vimmerby o inte malmö..)
Hittade i alla fall en jättefin present (en staty av en man o en kvinna i sten). Därefter drog jag till salong Bög-mårten (vet inte vad den heter mer än att Mårten som jobbar där är bög=) för att klippa mig. Klippte av mig kaluffsen o har numera 1,5 dm kortare hår o kort lugg... trivs som fisken i vattnet=)
På fredagskvällen kom tobbes bror o Liams kusin, Minna så då va de full rulle.. hann så klart me en plätt från monte carlo me=)
Lördagen va de bröllop hela dagen o jag hade fullt upp me att planera hur vi skulle göra me Liam o ammning men de gick jättebra. Åkte hem efter kyrkan o pumpade honom full o sen tog han ersättning på kvällen hos farmor o farfar så jag drack ett glas vin o  kom inte hem fören 01,30.. behövligt kan man säga=)
söndagen blev oxå stressig, Tobba va ap-bakis så jag o Liam åkte till Charlotte o Nelly medans "stackarn "sov ut...
Därefter åkte vi till Hultsfred o käkade planka me tjocka släkten.. o sen knölade vi in halva släkten i bilen o åkte hem till Malmö. mamma följde me för att umgås me oss o min kusin åkte me för att hälsa på nån brutta..

Idag har Liam ätit gröt till frukost för första gången, de va tydligen gott.. precis som allt annat. Han bara gapar o sväljer=)
gav han även morotsdricka idag o de va me gott.. får gömma nappflaskorna för honom för han blir förbannad om han inte får dricka hela tiden, spelar ingen roll om de är vatten eller vad det är i.. han ska bara ha dem!! han får tom in den i munnen själv o håller flaskan om han ligger ner, stora killen!!

Imorgon blir de babysim och BVC sen ska mamma, jag o Liam ner på stan en sväng innan Tobbe o jag ska på bio.. Verkligen full rulle hela tiden!!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Mille fick oxå gröt idag o älskar d=) Morotsdricka har han oxå prövat men han föredrar äppledrickan ist...samma här att man måste gömma flaskan haha

    2008-02-18 | 20:11:12
  • Evelina säger:

    att de redan förstår de här me flaskan, de är ju bara 4 månader.. smarta killar=)

    2008-02-18 | 22:02:06

Kommentera inlägget här: