jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Något händer..

Kategori: Allmänt

Men vad vet jag inte riktigt!
Liam vägrade sova igårkväll och var vaken till halv elva innan han somnade av ren utmattning. Så idag har allt bara varit blaha.. Alla rutiner rubbas och det gillar jag verkligen inte! Rutiner är de bästa jag vet!
Även ikväll och tidigare idag när han skulle sova så vägrara han.. han sätter sig upp/ställer sig upp o snurrar runt o kommer absolut inte till ro..
Hoppas på att de bara är ännu en sån där fas som han ska igenom!

Sovmorgon va ju inte att tänka på så upp vid sju o full rulle fram till tio då både jag och Liam deckade... en halvtimme, men lyckades få honom o somna om o sov en timme till. Det var behövligt vill jag lova!
Sen när man väl vaknade så hade man ju lite små-ångest över att de va såå fint väder o att man inet hade varit utanför dörren..
Ida ringde o frågade om vi skulle me till skanör men efter som min pappa och Liam inte gillar solen speciellt mycket så va ju inte de att tänka på.. ahde dessutom ingen bil så vi kunde inte ens ta oss ner till ribban o möta upp syster, Ulrika och Selma. Jag va skapligt knäckt då ett tag!
La mig på gården o fyllde Liams pool så att han kunde plaska runt i den..
Man måste ju ta vara på solen=)

Nu i eftermiddag/kväll har vi grillat, druckit vin, Liam har badat ännu mer och vi har smaskat i oss jordgubbar o glass.
Syster har även gjort slingor på mig så nu är jag ännu blondare.. Måste bara se till o få en klipptid i veckan som kommer!
Måste även skryta lite med att Liam har börjat släppa taget o håller balansen i några sekunder, idag slog han rekord men kanske en halv minut.. jag är impad (och stolt)!

Hoppas på fint väder även imorgon så att vi kan käka frulle på espresso house nere i västra hamnen!!

Göta kanal går på tv:n så jag tänkte joyna grabbsen o lägga ner mig i soffan o softa lite

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Duktig Liam e. Snart går han ska du se. Jag hoppas oxå på fint väder imon men har tyvärr hört att d inte ska vara solsken precis, men men...kan hoppas på att d har fel!

    2008-07-05 | 22:51:18
  • Evelina säger:

    Jag hoppas för båda hans och våran skull att det dröjer ett tag till innan han går.. men man märker att han blir stadigare o stadigare för varje dag..=)

    Vad ska ni ha för er idag?

    kram

    2008-07-06 | 10:23:19
  • Gordi säger:

    Va en kort stund i Folkets Park så Milijan kunde åka några karuseller, nu kommer Henke´s morsa med familj på besök, senare blir d väl bara att slappa, Henke´s sista dag på semestern.

    2008-07-06 | 14:08:55
  • Lisette säger:

    Hej snäckan!

    Låter som att vi har samma problem med våra gossar!!Melker kan hålla på med oss flera timmar vissa kvällar innan han riktigt stupar i säng pga av ren utmatning.....man blir helt slut själv med!!

    har ni lust att ses en dag denna veckan?

    hur ser era planer ut?

    KRAM

    vi får höras av!!

    2008-07-07 | 08:30:41

Kommentera inlägget här: