jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Första tanden på väg upp

Kategori: Allmänt

Just nu är jag inte långt ifrån att trilla ihop o bara somna.. Så skönt det hade varit!
Idag ahr jag varit något så kopiöst trött så de går inte att beskriva me ord.

Liam vaknade 03.49 inatt o vägrade att somna om, han äter alltid välling vid 05 ca och jag vill inte att de ska bli tidigare o tidigare så de slutade me att allihopa (inkl Tobbe som kom hem från jobbet 02) va vakna fram tills de va vällingdags.. för vem kan sova när lilleman gnäller, sliter i sladdar o river ner lampor.. inte jag i alla fall!
Kan tillägga att jag inte va så nöjd då jag inte kunde somna om, sista gången jag kollade klockan så va en 06.03.
Upptäckte i alla fall lite senare att Liams första tand är på väg upp.. på 8-månadersdagen lixom. STORA killen=)

Resten utav dagen har mestadels varit gnällig från lillemans sida, han ahr vägrat att sova middag o bara varit allmänt trött och tjurig.. aknske myckete därför jag är helt slut!
Somna tom sittandes vid systers köksbord innan ikväll när vi tittade förbi på en bit mat.. då är man verkligen trött!

Har träffat Johanna och Bella idag, vi prommenerade till Limhamn där det var midsommarfirande me öppna förskolan men vi sket i dansen o käkade tårta o umgicks me Lisette, Melker, Anna och Pelle istället. Mycket trevligare!
Tog en massa kort men lägger in dem en annan dag för nu ska jag hämta upp tvätten från tvättstugan o sen hoppa i sängen.
Har packat färdigt inför morgondagen så efter en jordgubbsfrukost bär det av mot Mellbystrand... Ska bli supernice!
Men shit vad saker man behöver bara för att vara iväg en natt..!?!

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Jag känner igen det där gnället.. Jag är söndertjatad i huvudet!

    2008-06-20 | 08:04:15
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Heni säger:

    ahh lillkillen börjar bli stor nu!!:D

    2008-06-20 | 10:08:37

Kommentera inlägget här: