jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hultsfredsfestivalen

Kategori: Allmänt

På torsdag är det dags för ännu en hultsfredsfestival.. För första året på väldigt länge så ska jag inte gå.. och det känns faktiskt helt ok!
Förra året är enda året som jag inte har jobbade (men hade ett armband) men måste erkänna att jag gillar att slita under festivalen..
Jag har varit ansvarig i ett antal år för en bar på backstageområdet och man vet aldrig om man kommer att hinna färdigt med allt tills öppningen på torsdagen, om man kommar ha vatten, el osv. De är lite spänning över det hela...
Men när man har jobbat nästan dygnet runt i 3 dygn så brukar jag falla ihop på söndagen o bara gråta av ren utmattning, visst låter de härligt;)
Jag tror tyvär att det är sista året för Hultsfredsfestivalen, jag hoppas ju så klart på fler men besökarna har ju en tendens att svika ibland o går de inte runt i år så vet jag inte...

En sak är i alla fall säker, jag kommer att sakna att inte vara på festivalen i år...!
Jag hade velat se Taikida, Robyn mfl...

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Jag ska inte heller gå och det känns faktiskt lite sorgligt. Men jag ska låtsat som att jag inte ens vet att det är festival.

    2008-06-10 | 11:16:26
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Evelina säger:

    JAg får väl oxå försöka göra de, lite svårt bara om Tobbe åker dit;)

    2008-06-10 | 19:40:11
  • charlotte säger:

    ... och så kommer jag då, mogen som jag är, och typ tjuter för att jag inte kan gå!!! satt på ticnet förra veckan och tänkte: "jag skiter i allt och bara köper en biljett och går på lördan" kollade min kallender... "hm, just jävlar, vi flyttar" KUUUUUUUUUUUUUL!

    2008-06-11 | 13:10:23
  • Evelina säger:

    jag har me lite små-ångest idag måsta jag säga.. en festival utan evelina lixom.. hur ska detta sluta;)

    men ni ska ju flytta, inte skitkul me själva jobbet men tänk på hur bra det kommer att bli!

    2008-06-12 | 09:18:17
  • charlotte säger:

    ja jo jag vet men ändå...

    precis hemkommen från stan, har fikat med cissi och vickan och för cissis del var det festivaldags nu så då fick jag ännu mer längtan till dammet och fyllan!! :/

    2008-06-12 | 13:07:32

Kommentera inlägget här: