jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Akuten

Kategori: Allmänt

Tror att jag har skrivit innan att Liam har haft lite problem me bajseriet o att han har varit grinig.. igår va rekord.. han skrek o skrek.. så mycket att jag fick ringa hem tobbe från jobbet!
Ringde sjukrådgivningen idag o berättade om "mina" problem o de tyckte att vi skulle besöka BVC, lättare sagt än gjort. De hade gått för dagen, kl tio imorse!!
Ringde rådgivningen igen o de tyckte att vi skulle ringa barnakuten, vilket jag gjorde o de ville att vi skulle komma in så de fick titta på honom..
De tog TRE timmar innan vi fick träffa en läkare som undersökte honom både här o där (går inte in på detaljerna). 
Efter undersökningen gjorde han i byxorna.. JIppi!!
Men i alla fall så slutade de me att vi ska röntga lilleman inom en vecka, de ska kolla hans tarmar..
Jag ska dessutom hålla mig borta från komjölksprodukter så länge jag ammar..  gjorde ju de för nån månad sen o de är inte roligt.. positivt är att man får typ inte äta någonting som är onyttigt så jag ser de som en bantningskur=)

Väl hemma va jag vrålhungrig så jag lagade mat medans lilleman sov.. därefter tog vi en promenad till apoteket för att hämta ut hans medicin.. INTE billigt!! o en tur till konsum för att handla mjölkfri mat till mig.. smör, soyamjölk osv..
Nu blir de bad o sen förhoppningsvis nattning utan skrik..

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Men lilla skrutten då.. Hur länge sedan var det han gjorde i byxan då?
    Hoppas att han blir bättre nu!

    2008-03-06 | 19:11:47
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Johanna säger:

    Hoppas verkligen Liam mår bättre nu:) Du får hälsa han att han sk krya på sig från oss:)

    2008-03-06 | 19:14:23
  • Evelina säger:

    de har kommit små pluttar varje dag som han har fått kämpa med.. de va nog nån vecka sen minst.. de kom en rejäl omgång..!!
    Hoppas me att de blir bättre o att de inte är ngt på röntgen=)

    2008-03-06 | 19:35:08
  • Jennifer säger:

    Stackars!
    Ja, hoppas verkligen att inte röntgen visar nåt!

    2008-03-06 | 19:58:18
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com

Kommentera inlägget här: