jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Varning för hästar..

Kategori: Allmänt

Jag har aldrig varit specielt förtjust i hästar och efter den här dagen så är de näst intill att jag hatar hästar...
Jag och Liam tog våran dagliga tripp till folkets park för att gunga o därefter gick vi för att kolla på alla djur som finns (kaniner, marsvin, grisar, får, hästar m.m.)
När vi står o kollar på hästarna så är de en liten ponny som sträcker ut huvudet o biter Liam i handen.. Vi stod en meter ifrån staketet o dessa hästar används till ponnyridning varje dag.. Det är bara ett litet lågt staket runt för att man ska kunna klappa o hälsa på dem...
Liam blir helt hysterisk o när jag försöker ta bort hästkäften från Liam så bara knakar de i hela handen.. Shit, mitt hjärta hoppade upp i halsen och Liam skrek som jag aldrig hört honom innan.. stackarn!
Efter att ha undersökt fingret o konstaterat att de blöder lite o att de är knallrött springer jag hem o ringer Tobbe och sjukvårdsrådgivningen som vill att en läkare ska kolla på såret..
Så nu har vi suttit i ett väntrum i ca en timme o sen varit på apoteket o hämtat antibiotika så att handen inte ska bli inflamerad..
Hur kan man ha hästar som bitts o Folkets Park.. skandal tycker jag.. Imorgon blir de till att ringa o ta reda på vem som är ansvarig för att få bort hästskrället som gjorde detta!

Först trodde jag verkligen att fingret va brutet för så fort jag tog i de så skrek han.. tack o lov så va de inte fallet!!
Nu är han lika glad o pigg som vanligt=)

Igår en bucklad bil o idag en hästbiten son.. undra vad morgondagen har att bjuda på, något positivt hoppas jag på!

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Ja små jävla ponnysar ska man då inte lita på! Dom är lömska som fan.
    Stackars, stackars Liamliten.. Jag vet hur ont det gör att bli biten och tänk då lilla skruttens fingrar, de är ju en hel massa massa skörare!
    (faktum är att du skrev väldigt roligt så jag kunde inte låta bli att fnissa lite.. Absolut inte åt Liam, men som sagt var det kul skrivet :)

    2008-05-22 | 20:08:00
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Evelina säger:

    ja men så här i efterhand när man vet att de har gått bra så kan man ju inte annat än att skratta åt de=)

    2008-05-22 | 20:44:29
  • Gordi säger:

    Shit asså...helt galet juh. Morgondagen har att bjuda på PARTAJ!!

    2008-05-22 | 21:01:53
  • Evelina säger:

    ja just de.. hoppas jag hinner handla ngta tt ha på mig bara..=)

    2008-05-22 | 21:04:01
  • Anonym säger:

    jag hinner men frågan e om jag hittar ngt haha...sitter just nu o väntar på att få komma iväg, men butikerna öppnar juh inte förrän tio!

    2008-05-23 | 08:45:49
  • Johanna säger:

    Hej Evve" Fy va hemskt det där med bettet.... usch för djur som attakerar. Du... kolla min blogg,,, rätt många uppdateringar senaste tiden ;) kram

    2008-05-23 | 12:26:30
    Bloggadress: http://www.jojoroos.blogg.se

Kommentera inlägget här: