jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Smeknamn..

Kategori: Allmänt

varför har man smeknamn egentligen, för att underlätta? eller kanke för att det bara är roligare med ett/flera smeknamn?
Kanske för att de fanns flera med samma namn på dagis/ i skolan?

Jag vet inte vad jag ska skylla på för när jag var liten o växte upp så var jag i stort sett ensam me att heta Evelina. Jag skämdes dessutom för namnet o ville heta Susanne eller Camilla.. Idag är jag glad över att jag inte fick som jag ville;)
Mest knäckt var jag för att de aldrig fanns mössor, pennor, borstar m.m med mitt namn på.. Så när alla andra gick omkring i sina "tuffa" namnmössor så hade jag säkert en hemmastickad, utan namn o som säkert kliade..

Oftast kallades jag nog för Evve av kompisarna men min mamma o pappa har alltid kallat mig för Evis (låter som Elvis så de skämdes jag me för som liten). Kusinerna säger Pevlund (har ingen aning om varför men de finns säkert en bra förklaring någonstan bak i tiden). Kompisarna i Vimmerby och Hultsfred har på senare år kallat mig för Evy, efter nån fyllegrej tror jag..
Har säkert glömt nått ett par namn men, men..
Så varför alla dessa namn??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: