jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

tiden räcker inte till..

Kategori: Allmänt

Hur ska man få tiden att räcka till om dagarna?
Jag går upp vid 06.10 (tar emot att se både Tobbe o Liam ligga kvar o sova).. fixar iordning mig, vilket tar 45 min! skulle vilja få ner de till 30 min men då får jag antingen hoppa över plattningen utav håret eller frullen o just nu är jag i behov utav både så där måste jag fundera ut ngt..
Minuterna efter sju åker jag till jobbet, de här dagarna har jag haft bilen men de är sååån trafik så jag hoppas på bättre väder snart så att man kan börja cykla.
På jobbet rör man sig ju inte speciellt mycket, sitter i min stol från åtta på morgonen till lunchen vid halv ett, går till matsalen (ca 40 m), sätter mig ner o äter lunch samt dricker en kopp kaffe, går tillbaka till min stol där jag sitter till 16 då jag slutar o sätter mig i bilen o kör hem... Men idag har jag faktiskt stått upp en hel del, känns lite bättre..

Väl hemma så är middagen klar å när vi är klara me den o  all disk osv så är klockan runt 18 o de är dags för lillemans bad, pyjamas, tandborstning osv.. klockan 19 slocknar han!
Efter de är jag helt slut, o då ska man hinna med allt annat som tvätt, städning o vattna blommer..
 just nu känns de som att jag hellre bor med våra dammråttor, går i skitiga kläder o köper plastblommor än att lyfta ett finger för jag pallar verkligen inte!
O så ska man hinna röra på sig oxå, nar ska man hinna med de? Dessutom är de kolsvart ute så jag vill inte ut o gå själv o ngt träningskort har jag inte råd till just nu (vet inte hur jag skulle få ihop tid att gå till ngt gym heller så...)


Kom precis på att vi ska ha kalas i helgen o jag hade tänkt att baka lite lussebullar o kakor men de får nog bli köpekakor istället, känns verkligen inte som jag men de får bli så den här gången!

Tiden räcker helt enkelt inte till!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Välkommen till verkligeheten. Såhär kommer livet att se ut nu. Man vänjer sig och tiden räcker till gott och väl efter ett tag.

    Det där med städning & tvättning fixar väl Tobbe nu när han är pappaledig...eller???

    2008-11-19 | 21:04:42
  • Anonym säger:

    Ah du...sluta gnäll hahahha....hur ska du göra sen när kids nr 2 kommer?? Så ser verkligheten ut, bit ihop!

    2008-11-19 | 21:08:57
  • Gordi säger:

    Ah du...sluta gnäll hahahha....hur ska du göra sen när kids nr 2 kommer?? Så ser verkligheten ut, bit ihop!

    2008-11-19 | 21:09:25
  • Jennifer säger:

    Visst att det är så här verkligenhetn ser ut. det går inte sticka under stolen med.

    Men jag lär "gnälla" minst lika mkt som dej när det är dags för mej att om 11 dagar sätta fart in i det verkliga livet och allt vad det innebär.

    Man måste ju få ha en invänjningsperiod och då får man faan gnälla. Å vart fan ska man gnälla om inte här på bloggen ;)

    2008-11-19 | 22:12:14
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • syster säger:

    Som alla andra sagt...välkommen till verkligeheten. Jag kan baka! Perfekt att få baka utan att äta upp allt. Har dock ingen plats i frysen så det får du bidra med. Ses om några timmar, när det är dags att åka till "gruvan" igen.

    2008-11-19 | 22:25:37
  • Evelina säger:

    haha.. ja de är väl bara att inse fakta;)

    Tur att man har helgerna o vila upp på i alla fall!!

    O vist fixar Tobbe hemma med matt o tvätt, hoppas tom på att han har dammsugat idag när jag kommer hem..

    lite lyx i vardagaen;)

    2008-11-20 | 08:51:12
  • Gordi säger:

    Kolla henne, du får t om betalt för att blogga...inte illa=)

    2008-11-20 | 14:29:45
  • Charlotte säger:

    Vet att tobbe är en redig kara karl :) så du har det nog rätt bra trots allt :)

    kram på dej kompis

    2008-11-20 | 18:50:30
  • Evelina säger:

    ja, han är världens bästaste=)

    De va städat o fint när jag kom hem..

    2008-11-20 | 21:46:38

Kommentera inlägget här: