jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Fredag hela veckan.

Kategori: Allmänt

Imorse när jag vaknade så fick jag en sån där bra känsla, att de här kommer att bli en bra dag! Såg redan då fram emot en myskväll med god mat o en flaska vin me min andra hälft..
Att de spöregnade ute i va rent ut sagt ett riktigt skitväder, de struntade jag i.. Tog på mig o lilleman en massa kläder för utomhusbruk o traskade till parken för lite utomhusaktiviteter då öppna förskolan är öppen ENDAST FÖR PAPPOR på fredagar. Tycker att de är lite diskriminering då de är lika mycket mammor som pappor alla andra dagar..!
Efter en och en halv timme i parken så va vi både frusna o hungriga så de blev en snabb lunch här hemma innan vi traskade ner på stan me grannarna, Kristina och Noel.. Mötte även upp Anna o lilla Elsa sen blev de fika på triangeln o lite shopping här o var i stan..
Köpte med mig glögg med tillbehör och pepparkakor så väl hemma blev de lite julmys.. supernice! Liam fick smaka russin för första gången o han är helt såld kan jag lova;)

Nattning ikväll gick som den brukar till en början.. men lillemannen vaknade efter en halvtimme me magknip o har varit vaken lääännngre än vanligt så mysmiddagen vet jag inte om de blev så mycket med.. Men vinet är uppkorkat o nu sover han gott i sin säng så får se hur länge vi orkar hålla igång ikväll.. ska se utröstningen av idol i alla fall...
Från början hade jag Anna och Lars som mina favvisar men nu vet jag inte vad jag tycker om dem längre.. jag är helt såld på Kevin med ett ständigt leende på läpparna.. ikväll tror jag att Mörkhåriga robin åker men skulle helst se lille fjutt-Johan åka så långt han bara kunde, tycker att han är helt värdelös på scen!

Liam sa för övrigt sitt namn imorse.. 3 ggr o han blev lika överraskad o stolt varje gång.. Jag vart mest chockad men så mycket som han snackar med alla och om allt så borde jag vara van.. Men icke!

Imorgon blir de stan me tjejeerna på dagen sen ska vi ut o göra stan på kvällen.. mycket sring i stan nu;)

Fredagar är helt klart den bästa dagen utav alla dagar, ibland önskar jag att de va fredag hela veckan...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: