jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

lite kort o gott..

Kategori: Allmänt

Liam är på G igen o alla är vi glada för de. Han äter nästan som vanligt men bojkottar vällingen, kanske för att de är majsvälling o inte fullkorn...??
För ett par veckor sedan tog vi porträttfoto på Liam, de hade en fotograf på öppna förskolan och igår kom bilderna hem. Jag blev helt överlycklig när jag såg korten på Liam. Han ler med hela ansiktet o är så söt som bara han kan vara=)

Har varit på öppna förskolan idag med grannarna, Kristina och Noel.. de blev en hel del kaffe så jag blev helt illamånde.. måste lära mig att dricka lika mycket vatten som kaffe.. helst mer!
Efter sångstunden traskade vi ner på stan o mötte upp ännu en mamma med dotter från föräldragruppen. Vet inte hur vi lyckades men alla kidsen sov samtidigt, det händer ju inte allför ofta. De blev 1,5 timmes tjitt tjattande på café Barista med sovande kids.. och ännu mer kaffe, lr latte faktiskt;)

Har även hunnit med ett bankbesök hos Ida på Swedbank och fått se alla mina fonder o annat skit som stupat på alla kurvor som finns.. Hoppas på att de vänder snart. Pansionsparandet oroar jag mig inte så mycket över för de är ju "ett par" år innan jag måste börja plocka utev dem;)
Jag oroar mig inte så mycket över huvud taget för jag är inte så insatt men Ida hjälper mig lite titt som tätt o fixar o donar!
Kollade även över hur de skulle se ut med banklån framöver.. de är inte billigt kom jag fram till så vi får deala runt lite med olika banker. Dessutom behöver man en kontantinsats på 10%. Så om vi skulle köpa typ en lägenhet för 2 mille så måste vi ha 200 000 kontant för att få låna, shit man!!
Jag undrar lite hur folk har råd!?!

Imorgon ska vi i alla fall och kolla på en bostadsrätt i Husie, har även en inbokad visning på söndag o en nästa söndag..
Hade de funnits hyresrätter att få tag på så hade vi nog valt de...

Annars då... Liam snackar mer än någonsin, alla man träffar skrattar åt honom för de låter verkligen som att han försöker säga ngt. O så kör han upp näsan i vädret o tror att han är världens tuffaste=)
Han säger även något som låter som Godag godag när man tar honom i handen.. o så baka kaka (en ramsa som vi "kör" varje dag på öppna förskolan o hemma).
Han har äve börjat att dra sig upp för byrån i hallen där vi har en skål me två äckel-grodor, och när han har kommit upp med huvudet o ser skålen så härman han en fisk (så som vi har lärt honom att fiskar låter).
Gullunge!

Va typ världens duktigaste igår o storstädade hela lägenheten, fick lite hjälp me att torka golven. Planterade även om lite blommor samt fixade me alla foto som ska klistras in i album. Har redan 3 fulla album o då har jag inte ens kommit till sommarkorten än... Hmm

DH om 23 min.. jag har bestämt mig för att ge de en chans trotts allt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: