jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Han kan om han vill

Kategori: Allmänt

Sitter här och försöker komma på något att skriva om.. går inte så bra!
Har varit på föräldraträff  på bvc idag för att prata om lek och stimulans men de va bara vi o grannarna som va där så kidsen lekte o vi fikade o kollade på ngn film som jag inte kommer ihåg ett skvatt utav..
Därefter gick jag och Liam till torget för att handla lite frukt och grönsaker.. väl hemma fixade jag till pannkakor till sonen som hade slocknat i vagnen så jag fick äta dem alldeles själv..
Därefter vidare till frisörskolan där jag bokat bokat tid för klippning, satte mig i frisörstolen o kom på att jag ahde glömt plånboken så jag ringde mamma som fick packa ner Liam i vagnen o gå genom halva stan för att jag skulle kunna betala frissan.. är så van att ha allt i skötväskan jämt så de där me handväska har jag lixom glömt bort;)
Ja ja, 1,5 timme senare o en decimeter kortare hår så va jag klar. Blev inte riktigt så kort o busigt som jag hade hoppats på men jag är nöjd. Hade tänkt klippa lugg men de tykte inte hon som klippte mig så de fick bli snedlugg (som alltid)..
Kan varmt rekomendera stället... O de bästa av allt är att tvätt,klipp och styling kostar bara 120 kr. Det är förvisso en elev som klipper men ett "proffs" står bredvid o håller koll o fixar till...
Mötte upp mamma och Liam på stan, så lite gluttande i affärer blev de innan vi gick till parken så att lilleman fick gunga.. o sen hem för att fixa mat o´allt annat kvällsfix.

Liam har lärt sig en hel del de senaste dagarna.
Han kan bla:
- gå
- vinka
- klappa händerna
- sträcka upp händerna i luften (när vi säger "upp me händerna")
- high five
- härma en anka (kvack kvack, kvack)
- hoppa (försöka i alla fall:))
- dansa till musik eller sin mammas ljuva stämma;)
men de sötaste av allt är när jag sjunger kalle anka satt på en planka, ropade så här: och Liam säger "mamma,
mamma" se så stor jag är.. jag smälter varje gång=)
Har säkert glömt en hel del saker men kul att ha de nerskrivet nån gång om ett par veckor när jag har glömt bort när han lärde sig vad..

Blev visst ett inlägg i alla fall!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: