jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Aningen klokare..?!?!

Kategori: Allmänt

Igår kväll prioriterade jag en power-walk framför att blogga, och det kändes riktigt bra! Det är så underbart härligt att ge sig ut efter att Liam har deckat o bara få lite frisk luft samtidigt som man rör på fläsket.. Jag gillar att slå två flugor i en smäll!
Imorgon ska jag även till friskis och köpa mig ett träningskort så nu blir de "åka" av.. måste bara köpa mig ett par träningsskor först o de får vänta till helgen då kullorna har rullat in på kontot;)

Ska ävan på bio imorgon och se: Män som hatar kvinnor, jag har inte läst boken så har ingen aning om vad den handlar om men alla säger ju att böckerna är toppen så jag hoppas på ett riktigt film-äventyr..

Har avrit på utbilning nu under två dagar: Affärskommunikation som mestadels bestod utav psykologi.. Jag har läst ämnet på gymnasiet men aldrig på den här nivån, det var länge sen jag tyckte att ngt var så intressant att lyssna på och jag vill verkligen ta in och lära mig utav allt han sa. Så från och med idag så ska jag tänka mer positivt om allting, ställa mer öppna frågor när jag pratar med ngn och verkligen lyssna på vad folk har att säga.. En annan sak som jag oxå ska tänka på är att inte använda MÅSTE utan: behöver eller vill.. för man måste verkligen ingenting och det är ett ord som hjärnan reagerar negativt på.
Jag hade heller inen aning om att hjärnan inte uppfattar ordet INTE.. visste ni?
Bra att veta eftersom jag ofta säger åt Liam att: -Så får du INTE göra och så gör han det ändå...

Skulle som sagt kunna göra denna listan oerhört lång men vad jag vill ha sagt är att man gör så mycket utan att egentligen veta att man gör det och på vilket sätt man gör det...
Skulle jag plugga någon gång i framtiden så vet jag vad!!



Kommentarer

  • syster säger:

    Haha! Ja hade du lyssnat mer redan innan hade du vetat det där om "inte". Försök att inte tänka på en rosa elefant får du se. Eller tänk att du inte ska äta kladdkaka...vad blir du sugen på då? Ser fram emot bion, det var länge sen! Kram

    2009-04-22 | 23:03:36
  • Evekina säger:

    2009-04-23 | 07:55:39

Kommentera inlägget här: