jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Familjen trött..

Kategori: Allmänt

Jag som hade sett fram emot helgen för att åtminstone få sova fram till  07, det är ungefär då jag väcker Liam om vardagarna för att gå till dagis.. men vad tror ni hände??
Han vaknar pigg och utvilad kl 06 lördag morgon.. Vad gör man?? Tackar för att man var helt slutkörd på fredagen och intog sängen innan klockan slog 23.
Efter en lååång dag på tosselilla igår och med en övertrött son så hoppades man ju såklart på lite sovmorgon idag.. men vet ni vad, idag slog han upp de blå redan 05.45!
Hr kan det komma sig, att han "sover ut" på vardagarna och sen ska upp i ottan om helgerna??

Jag tackar i alla fall för att jag somnade på soffan innan klockan halv tio igår kväll och sov fram tills dess att Tobbes underbara vänner från Vimmerby ringde på hans mobil säkert 20 ggr innan de gav uoo och ringde på hemtelefonen kl 23.33
Tobbe som skulle upp och jobba vid 04 var inte heller speciellt glad. Och efter att Liam vaknat av hemtelefonen så hade inte "vännerna" velat träffa mig kan jag lova!!
Vem ringer hem till en barnfamilj mitt i natten, oavsett hur packad/puckad man än är!?!

Jag har varit skit slut hela dagen, jag som trodde att helger var till för att vila upp sig.
Inte nog med det, Liam har varit lite hängig här i em/kväll så innan läggdags tog vi tempen, som visade på feber.. så imorgon blir det till att stanna hemma och VABBA för min del..
Det är alltså nu det börjar, hösten, sjukdommarna och alla VAB-dagar...

Mot sängen!!

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Stackars liten som har feber.Hoppas han är bättre idag. Jag fasar för när det händer. Här existerar inte VAB. Men jag har redan planerat att då sjukar jag mig själv istället. hehe vad gör man inte för sina barn.

    2009-08-24 | 19:32:02
  • Caroline säger:

    Stackars liten som har feber.Hoppas han är bättre idag. Jag fasar för när det händer. Här existerar inte VAB. Men jag har redan planerat att då sjukar jag mig själv istället. hehe vad gör man inte för sina barn.

    2009-08-24 | 19:34:24
  • Evelina säger:

    konstigt att det inte finns VAB, lite jobbigt när barnen åker på vattkoppor o måste vara hemma i typ 2 veckor..

    Han mår lite bättre idag men fortfarande feber så det blir till att vara hemma imorgon oxå..

    2009-08-24 | 21:31:28
  • Caroline säger:

    Jo, men man får lämna dem hos mor eller farföräldrar då. Dem tar inte hänsyn till om man inte har någon att lämna hos. Vissa grejer här är skit tyvärr. Speciellt när det gäller barnomsorg och sånt. Men men...vi får ta det när det kommer.

    2009-08-25 | 15:40:35

Kommentera inlägget här: