jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Tidsbrist eller??

Kategori: Allmänt

Jag hinner inte riktigt med mitt liv känner jag, dagarna bara flyger för bi men tyvärr gör inte alla hemmasysslor detsamma..
Jag har tänkt i ca en veckas tid att jag ska dammsuga med det har lixom inte blivit av, sen tvättade vi i veckan och den tvätten hänger fortfarande framme för jag har inte haft tid att vika ihop den och lägga in de..
Sen skulle jag behöva städa kylen och frosta ur frysen, för just nu är frysen mer proppad med is än med mat... o de är inte ok!!
Storstädning i grodskålen skulle med behövas då det är så skitigt att man knappt ser grodorna. Tobbe föreslog häromdagen (efter att ha väckts utav grodornas "rapande" och därefter legat vaken i två timmar) att vi skulle spola ner dem i toaletten.
jag tycker att det känns aningen grymt samtidigt som det hade varit riktigt skönt att bli av med dem..
Hur kunde han från första början skaffa grodor som husdjur undrar jag??

Det som hinns  med är att laga mat och diska, för en massa smutsdisk klarar jag inte av.. Det kan gärna stå i diskstället i ett par dagar (eftersom det är så fruktansvärt tråkigt att plocka in ren disk) men att det ska stå tallrikar med matrester och annat äckel finns inte i min värld...

Att saker och ting inte hinns med kanske mer beror på en prioriteringsfråga??  Jag sätter mig ju hellre i soffan en kväll efter jobbet än o börja med en massa hemmafix.. De senaste veckorna har jag dessutom varit så fruktansvärt trött efter jobbet.. tror att det har med omställningen mellan sommar och höst att göra.
Både jag och Tobbe stupar i sängen innan klockan ens har slagit tio, och det är väl lite väl tidigt?!
Sen att Liam vaknar ett par ggr varje natt gör ju inte saken bättre, jag kommer aldrig in i djupsömnen som jag verkligen behöver för att bli utsövd!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: