jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Andra advent!

Kategori: Allmänt

Det har varit en hektisk helg med en massa kuligheter=)
Roligast hade vi nog i fredags på våran julfest, det var verkligen en lyckad föresällning och det tror jag att alla som var där håller med om, verkligen fullt ös medvetslös=)

I Lördags hade jag och Liam en riktig slappdag då Tobbe jobbade och vädret var pisstråkigt. Det blev en hel del filmtittande, en tripp till affäret/torget och så lite pepparkaksbak på de,en ursäkt till att få äta degen. Jag vet någon som sa att all den degen som blir över efter att man har försökt att få in så många gubbar, stjärnor  osv.. den degen får man äta upp, vilket blir ganska så mycket.. Gott är det i alla fall, tom godare än själva pepparkakorna.
På kvällen fick vi besök av Anna och familjen Wester som kom hit på lite vin och shitsnack, trevligt trevligt.
Liam höll igång till strax innan 22.30 så vi hoppades självklart på värsta sovmorgonen idag.. men han slog upp sina blå klockan 07.10 så då var det bara att vakna till liv och gå upp.
Andra advent, det blev frulle med nybakt vörtbröd, tända ljus och julmusik.. mys!!
Därefter packade vi in Liam i vagnen och traskade bort till Viggo med familj för en förmiddag med föräldragruppen, det blev lussebak, jullunch och en massa barnbus.
Efter tre timmars håll-i-gång så deckade Liam i vagnen och vi prommenixade ner på stan, först till stationen för att hämta ut helgens tågbiljetter och sen vidare upp till gågatan för en tripp till H&M, karusellåkning och julklappsinköp.. När vi väl kom hem så var klockan nästan fyra och det kändes i min kropp att jag har rört på mig precis hela dagen. Jag är trött!!

Syster yster kom förbi på en kopp kaffe o sen tog Liam och jag ett bad, nu sover den lille o jag ska spendera kvällen i soffan med min man, en gidispåse och massa mys!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: