jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Dagen för Ultraljud..

Kategori: Allmänt

Som jag har längtata efter den här dagen, att få sig en titt på den lilla i magen och se så att allt är i sin ordning...
Jag jobbade bara till strax innan elva idag för att sedan möta upp Tobbe utanför KK.
UL gick så bra som det bara kunde gå, allt såg tipp topp ut och bebben snurrade/sparkade/boxade som bara den.
Känns så skönt att få se att alla fingrar och tår sitter där de ska. de kollar verkligen bebisen in i minsta detalj. Så häftigt att de verkligen kan göra det.
Vårt BF-datum blev flyttat ännu en gång, till den 8 maj.
Känns som en bra tid på året att föda barn (om man bortser från Beach 2010)
Inför avrje UL så inbillar jag mig själv att jag inte är så nyfiken och att jag inte ska fråga om könet, men sen, när man väl är där så hinner jag inte mer än in i rummet innan jag frågar om de kan ta reda på de..
I 75% av alla fall så kan de det.
Med Liam så kunde de inte i v 18 då han låg och knep med benen. Det var lakså den här gången. Lillen lixom satt ihopkurad och knep med båda benen, samtidigt som han höll ena handen för härligheten och navelsträngen var ivägen..
Men det gör inget, huvudsaken är att allt var bra med den lilla.

Tobbe och jag passade på att luncha på stan innan vi hämtade upp en nyvaken lilleman på dagis.
Hem o lämna in bilen för däckbyte, till frissan och hem igen för att hämta familjen o prommenixa till ICA för att hämta årets julkort & handla.
Med andra ord så har jag hunnit med allt som var planerat dagen till ära. jag har tom skrivit alla kuvert till julkorten (40 st).

De har börjat buffa riktigt rejält i magen, bara de senaste dagarna.. mys!

Liam update:
Liam måste vara inne i någon period där det händer mycket saker i han huvud för han drömmer massor o pratar i sömnen ännu mer.
Igårkväll hörde vi att han låg och skrek efter choklad, en morgon var det dumma pappa och ibland är det bara lite sjönsång.. En salig blandning helt enkelt=)
de håller tydligen på att träna lite sånger inför lussefirandet på måndags, bla blinka lilla stjärna, där Liam byter ut stjärna mot lastbil) efter att ha sett sopbilen som har en blinkande lampa på taket.. så det ska bli kul under själva luciatåget, och se om han sjunger stjärna eller lastbil.
Han tror dessutom att han bestämmer här hemma och säger ofta till mig och Tobbe att vi inte får prata med varandra.
När jag hämtade honom på dagis i förra veckan så passade jag på att få lite update utav en av dagisfröknarna, när Liam plötsligt säger "-Inte prata mamma, bara gå"
Pottträningen håller i sig och han springer själv in på toaletten när det är dags..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: