jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Sömnbrist!

Kategori: Allmänt

Oj vad länge sen det var som jag bara satt rakt upp och ner o skrev om det som ploppade upp i huvudet. Sen jag började mitt nya jobb har jag inte haft en minut över om dagarna och om kvällarna har jag varit helt slut och deckat innan klockan åtta vissa dagar. Liam har väl en viss roll i det hela genom att inte sova om nätterna..
Sen dag ett som vi kom hem från semestern så har han vaknat mellan 5-25 ggr varje natt och att inte få mer än nån timmes sammanhängande sömn är knäckande.. Att man dessutom ska vara skärpt och försöka lära sig hur mycket som helst på jobbet gör ju inte att man blir piggare  precis..
Har jobbat 5 dagar och det går bättre och bättre för varje dag. efter första dagen var jag helt gråtfärdig o hade ont i magen över att behöva gå dit dagen efter men de har släppt mer för varje dag som gått o i fredags var det riktigt roligt. Mycket spelar väl in att jag börjar förstå vad det är jag gör och varför!!
Sen man började jobba så går helgerna mycket fortare än vad de gjorde innan. Känns som att jag nyss gick hem från jobbet för en hel helg med familjen o PANG så är det söndag kväll och jobbångesten börjar infinna sig (även om de känns roligt att gå till jobbet).
I fredags hade vi grannarna här på lite mat som tack-för-att-ni-såg-efter-vårat-hem-under-semestern! Igår var vi på stan från de att affärerna öppnade och jag shoppade loss, bla två kjolar, en skjorta, skor o lite annat smått o gott=) Därefter bar det hem för att packa in oss i bilen och åka till Jocke o Ann i Åkarp. Där bjöds de på middag och massa bebissnack, de har inte långt kvar nu tills lille Vincent "ploppar" ut!
Idag har Tobbe jobbat så jag och Liam följde med moster på en morgonprommenad men de slutade med att Liam tjöt i ca 45 min, för vad vet jag inte.. så vi fick gå hem o då deckade lilleman o sov i 2 timmar.
Nu badar mina killar o snart är det min tur, sen blir de sofflocket o lite godis innan jag ska proppa öronen o hoppas på lite sömn.. Håll tummarna!
ska lägga in lite fler bilder nu me..

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Milijan e oxå inne i en sån "inte sova period"...

    2009-01-18 | 19:56:43
    Bloggadress: http://gordi.blogg.se/
  • johanna säger:

    Heej!!!

    SÅ länge sen vi hördes.. säkert två månader sen vi sågs.. måste hitta en dag snart.



    Bella sover just nu inte alls bra om nätterna så vi vet hur det känns. Hoppas det snart vänder..

    Massa kramar

    2009-01-18 | 20:28:32
    Bloggadress: http://johannabillsbo.blogg.se/
  • Evelina säger:

    ja, jag hoppas med på lite mer sömn snart!

    Pallar inte med mitt liv som människa om jag inte får sova;)





    2009-01-19 | 14:20:28

Kommentera inlägget här: