jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Dyrt blev de..

Kategori: Allmänt

Dagen till ära har spenderats dels på jobbet och dels i Helsingborg.
Jag skulle in och träffa chefen för att löneförhandla i förmiddags o passade på att schattra lite med kollegorna samtidigt som jag faktiskt jobbade lite. Gillar man sitt jobb så gör man=)

Därefter åkta jag tillsamamns med familjen o syster till Helsingborg för att shoppa lite, vädret har varir sådär idag men det har varit rätt skönt med en dags vila från beachen. Igår låg vi i lomma hela dagen (solade & badade) o det var verkligen lovely, därefter var jag på after beach med kollegorna o dansade salsa.. eller försökte i alla fall.. det kom tom fram en kille (när jag stod o dansade) o frågade om jag "ville lära mig"
Jag tog det som ett tecken på att jag var riktigt kass;)

Det blev en hel del shopping idag, jag hitade en klänning som jag ska ha när vi ska på bröllop i aug, bara det att jag hängde tillbaka den efter att ha provat den o sen ångrade jag mig igen o gick o hämtade den... bara det att jag har råkat köpa fel storlek.. så imorgon måse jag till entré för att se om klänningen finns där o byta  den... jobbigt!!
Helsingborg ären rätt trevlig stad så dit kan jag tänka mig att åka igen...

På vägen hem åkte vi förbi mekonomen för att köpa en ny lampa till framlyktan på bilen.. men när mannen bakom disken vräker ur sig att lampan kostar 849 kr så håller jag på att sätta min glass i halsen o vräker ur mig.. -Det är ju helt sjukt o sen börjar jag gapskratta (tobbe me).. mannen bakom kassan tyckte inte att det var lika roligt!!

Hultsfredsfestivalen började igår och jag skulle nästan göra vad som helst för att få vara där just nu, inte för musiken utan mer för att festivala..
Jag är uppväxt med hultsfredsfestivalen o det hör lixom till att vara där varje år. jag hoppas på att få lite festivalkänsla nästa helg när jag ska jobba på Metallica som kommer till Hultsfred.

Liam härmar allt vi säger, han sätter ihop meningar o pratar på som bara den.. man förstår ungefär helften men man snappar nästan alltid upp något ord så att man förstår vad det är han försöker säga.. gulle=)

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Det roliga är när dom försöker härma ord som tex dammsugare, tvättstuga o vattenmelon :)

    Men får sej många skratt nu för tiden! Goa barn!

    2009-07-09 | 22:03:30
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • evelina säger:

    prova gräsklippare.. skrattar varje gång=)

    2009-07-09 | 22:18:20
  • Johanna - arbetskollega säger:

    Åhh, jag vill också ha semester! Ska sitta här på kontoret i 3 veckor till! Nästa vecka helt allena. (tycker synd om mig själv). :)

    Men idag ska vi i alla fall få besked från chefen! Vi hörs litta senare. Kram!

    2009-07-10 | 08:31:03
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    ja men sen har ju du lååång semester.. riktigt semesterväder idag måste jag säga;)



    hör av dig när du har hört från chefen så hör jag av mig när han har ringt mig...

    2009-07-10 | 09:16:11

Kommentera inlägget här: