jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Halvdag..

Kategori: Allmänt

Eftersom Liams dagis har stängt på pusslar vi för att han ska slippa vara på ett annat dagis med ny personal.. Denna dagen hade vi ingen som kunde passa honom så jag har varit hemma nu på förmiddagen så åker jag och jobbar när Tobbe kommer hem efter tolv. Skönt att de är flexibla på jobbet så att man kan fixa o trixa lite när det blir så här.
Vädret suger.. Trodde imorse när jag vaknade tt det skulle bli en hyffsad dag men så fel jag hade.. Nu regnar det o har gjort ett bra tag. Vet inte när vi hade en regnfri dag senast!!
Gick till parken i förmiddags i hopp om att få lite regnfri luft men det sket sig ganska så snart men som tur var så träffade jag lite folk frånmammagruppen så vi tog med oss kidsen o gick och fikade istället.. trevlig förmiddag helt enkelt!!

Jag behöver sol, jag blir depprimerad av sånt här väder så igår började jag att försöka övertala Tobbe till att vi ska åka till Kroatien trotts den dumma bilen som kostade massor av pengar. Jag måste ha sol för att klara av en regnig och blåsig höst/vinter. Dessutom är det sista chansen att sticka innan Liam fyller 2 och får åka gratis.

Liam blarrar på som bara den, det här med att sätta ihop två och tre ord det har han i stort sett hoppat över. han har gått från att säga ett ord till att prata i meningar, även om det går lite väl fort ibland så man kanske inte riktigt hänger med... stora killen! Kan verkligen inte fatta att han blir 2 år om 2,5 månad. Galet!!
Imorse när jag härmade en tupp (försökte i alla fall) så sa han att det var en plupp (tupp).. Vissa ord är tydligen aningen svåra att säga.. det roligaste är när han säger typ gräsklippare eller nyckelpiga..söte=)

Nu ska jag åka till jobbet och äta lunch.. trevlig start på arbetsdagen tycker jag!!

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Testa mitsubishi ;) Jag dör...

    2009-07-30 | 13:12:18
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Evelina säger:

    haha.. det ska jag verkligen göra!!

    2009-07-30 | 13:53:26
  • syster säger:

    Imorgon får det vara fint väder, då ska vi till Lomma och leka. Eller bada om det är tillräckligt fint. Och bara träna på att säga Toja (behövs ju, skitunge).

    2009-07-30 | 14:49:44
  • missiripa säger:

    jodå nöjd var jag men köp vagnen från den engelska hemsidan som alla snackar om på FL....

    Där verkar de ha jättebra garantier!

    HOPPAS att vi får fixa ett PLUSprogram!!!!

    Har skickat mail med till dem

    2009-07-30 | 22:49:52
    Bloggadress: http://pippivogel.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Bra där Klara!

    Säg till om du hör något från dem=)

    Kram

    2009-07-31 | 07:49:32

Kommentera inlägget här: