jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jag är drabbad.. IGEN!

Kategori: Allmänt

Fattar verkligen inte hur mycket bacillusker det kan finnas i vårat hem/Malmö/Världen.. Det känns som att jag är sjuk väldigt ofta, för ofta om ni frågar mig! Mitt snitt skulle nog ligga på en gång i månaden o då menar jag inet att jag bara åker på nån liten ynklig förkylning utan jag är sängliggande o riktigt dålig...
Vad som skulle ha blivit en lugn o mysig helg i Vimmerby blev istället en helg fylld med sjukdom!
Kände av de redan i onsdags men ignorearde de med hjälp utav ett par Ibumetin.. o jag trodde ett tag att jag bara hade inbillat mig o att jag inte alls frös o kände mig hängig.. men när jag öppnad mina blå på torsdag morgon så kände jag med en gång att de bara va att inse att bacillerna hade slagit till igen..Inte nog med att näsan rann i ett.. varje gång jag snöt mig så fick jag näsblod.. såg ut som värsta slagskämpen framåt eftermiddagen.. o kände mig som att jag blivit slagen på.. helt mörbultad!
När fredagen kom så inbillad ejag mig igen att jag nog kände mig lite bättre, stoppade i mig ett par panodil o begav mig till frissan för klippning o slingning.. ångrade mig ungefär i samma sekund som jag kom in genom dörren men höll ut i två timmar innan jga satte mig i bilen o åkte hem igen, bäddade ner mig i soffan o sov igenom hela eftermiddagen o halva kvällen, såg let´s dance o deckade igen för natten..
Mådde väl aningen bättre på lördagen för då tog jag mig åter ner till stan för att träffa kompisarna en snabbis, även denna gång med panodil i kroppen.. Klarade av dagen förvånansvärt bra med tanke på hur jag mått på fredagen..
Hade även funderingar (både en o två gånger) på att köra en utekväll på Harrys men tog mitt förnuft tillfånga o stannade hemma i soffan..
Gårdagen spenderades i bilen o väl hemma i Malmö så kände jag mig sådär trött o mör i kroppen.. Rösten hade för övrigt oxå försvunnit o hostan va värre än någonsin..
Jag har varit hemma från jobbet idag, har tagit det relativt lugnt men har ganska så svårt för att bara va när jag är hemma o vet hur skitigt det är så framåt eftermiddagen/kvällen tog jag hjälp utav min kära sambo o putsade fönstren så nu kan man se ut igen=)
Liam har även bakat sockerkaka.. önskar att jag hade filmat det hela!

Ikväll blir det te i massor o hoppas på att hostan släpper o att det slutar att gör ont i lungorna.. Vill vara helt frisk.. NU!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: