jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

3 ska bli 4

Kategori: Allmänt

Idag var den stora dagen för det efterlängtade ultraljudet..
Vi har ju hela tiden varit osäkra på i vilken vecka jag har varit i och när det är dgs för den lille att dimpa ner.. Så skönt med UL där man får reda på lite mer exakt..

Vi fick en jättetrevlig sköterska som undersökte mig.. det första hon säger efter att ha kollat min livmoder för att därefter ta sig en titt på bebisen är.. Oj, det var en liten bebis.. ni får nog komma tillbaka!
Jag var alltså inte så långt gången som min barnmorska hade räknat ut.. Enligt "planerna" så skulla jag vara i vecka 18 nu men istället är jag i vecka 14. många hade nog blivit riktigt besvikna men för mig/oss känns det helt ok, vi har ändå haft det i baktankarna någonstans att så här var fallet..

Jag som trodde att jag hade gått i massa veckor och varit gravid utan att veta om det, fick istället reda på det ganska så tidigt tydligen.. haha!!

Vi fick i alla fall se vår lilla bebis med två armar och två ben och lilla hjärtat som pickade på så fint=)
Vi fick med oss ett par kort hem, i väntan på det "riktiga" ultraljudet om 4 veckor.
Vi fick ett BF datum. det blir en maj-bebis, närmare bestämt den 7:e

Jag är glad!!

Har även invigt nya IKEA idag, tydligen världens största.. att sen resten utav malmös befolkning skulle vara där hade vi inte räknat med. Det blev i alla fall en god middag och lite smått-o-gott-shopping..
Nu väntar soffan med min bättre hälft..


Kommentarer

  • Emma säger:

    Vad härligt med UL. Och skönt att ni var inställda på att det kunde vara kortare gånget. Annars som du skriver, lätt att bli besviken. 7 maj är ju ett toppendatum. Elsa var beräknad till 6 maj. Sen att hon parkerade och kom först 22:e var ju lite irriterande men maj är annars en bra månad.



    Ha det bra! Hälsa mannen!

    Kram Emma

    2009-11-05 | 21:50:36
  • Evelina säger:

    Jag, Liam var ju en höstbebis så nu ser vi fram emot en sommarbebis=)

    Hälsa du med!

    Kram

    2009-11-06 | 07:43:45

Kommentera inlägget här: