jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Barnförsäkring!

Kategori: Allmänt

Jag undrar vad ni alla som har barn har tecknat för barnförsäkring?
Vi har alla våra försäkringar hos Länsförsäkringar, vilket även inkluderar Liams försäkring.
Sen ringer alla andra bolag, idag var det Skandia och försöker så klart få mig att inse att de är bäst. Tydligen så har inte länsförsäkringar något som täcker, om Liam tex skulle bli handikappad efter att han har fyllt 18. alltså långvarig sjukdom efter att han har blivit myndig!
Och det vill man väl ha eller??
Sen har säkert länsförsäkringar ngt som inte Skandia har.. eller??
Jag hatar telefonförsäljare för de har alltid någon baktanke.. de får allt att låta så bra fast än att det kanske inte är så!
What to do??

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Vi har Folksam och de har det mesta. Skandia ringde mig oxå i förra veckan och menade på att de är bäst, billigast och att de har "allt"...en dryg gubbe som inte fattade att jag inte var intresserad. Folksam är några kronor dyrare än skandia men det kan känns som att det kvittar, känns bra att ha alla våra försälkringar samlade på ett och samma ställe.

    2009-11-12 | 13:13:08
  • Jennifer säger:

    Jisses, försäkringar är ju rena rama djungeln!

    Vi har i alla fall som ni allt hos Länsförsäkringar.

    Men, vi har Viggos barnförsäkringar hos Trygg Hansa. När jag var gravid med Viggo så tecknade jag en mamma-barn-försäkring där, varför jag valde just Trygg Hansa vet jag inte nu, det bara blev så. Å så har det bara blivit ett han hänger kvar där.

    Jag har även en ny mamma-barn-försäkring där nu så den nya kotten hänger nog med där den också sen.

    Eftersom det inte har hänt oss nåt förutom vår sjukhusvistelse när Viggo fick RS-viruset och nu hans fula ärr i pannan så är det ju svårt att säga hur bra den egentligen är och varför man ska ha just den här framför någon annan. Men än så länge är jag nöjd med allt och det trevliga tillmötesgåendet där.

    Lycka till med ditt väljande ;)

    2009-11-12 | 13:47:08
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Charlotte säger:

    Vi har allt hos Länsförsäkringar, hus, bilar, livförsäkring för både Simon & mej + Nellys barnförsäkring och min gravidförsäkring. Vi är jätte nöjda och jag ser ingen anledning att byta. Det har ringt flera olika hit också och vill att vi ska byta och betala sjuka summor... Jag är ju lite speciell i mitt tänkande och får för mig att om vi har det värsta och dyraste som täckar ALLA skador är det som att "be om att nåt ska hända"...

    Jag tror huvudsaken är att man har en försäkring sen är nog de flesta snarlika.

    2009-11-13 | 18:47:57

Kommentera inlägget här: