jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Det lider mot jul..

Kategori: Allmänt

Sönt att äntligen få sätta ner den bakre delen och ta det lite lugnt..
Vi beslutade oss för att åka till IKEA en sväng efter jobbet, dels för att slippa laga middag men oxå för att inhandla en del julklappar (till mig och Tobbe)..
Som vanligt när man åker till IKEA så handlar man bra mycket mer än bara det som står på inköpslistan.. hur man än gör så blir det bara så!
Jag är i alla fall nöjd och har spenderat den senaste timmen med att slå in paket, jag verkligen älskar att slå in julklappar. Om exakt 5 veckor så är det julaftons kväll och tomten har varit o lämnat alla klappar, efter att man ahr proppat i sig så mycket mat så alla har fått knäppa upp byxorna.. trotts det så mosar man i sig julgodis tills de att man är illamående..
När man vaknar på juldagen såär man trött på allt som har med julen att göra, man vill slänga ut granen, plocka ner allt pynt och skynda på våren o ljusare tider..
Men just nu, dag så vill jag sakta ner tiden o njuta av dessa fem veckor som komma skall för jag vill erkligen hinna med att njuta av julen och alla förberedelser...

På tal om något helt annat så var Liam och jag med om något riktigt otäckt imorse.
Eftersom det är aningen stressigt om mornarna så cyklar jag med Liam till dagis för att sen åka hem, lämna cykeln och ta bilen till jobbet. liam orkar/vill dessutom inte gå hela vägen och jag orkar inte kånka på 15 kilo så långt. de har heller inget vagngarage på dagis så att ta vagnen är inte att tänka på.. Nog om detta!!
Jag är alltid noga med att ah lyse på cykeln, hjälm på lilleman och en massa reflexer på Liams cykelsadel.. trotts detta så finns det riktiga blinstyren (läs idioter) som verkligen inte borde ha körkort.
Jag märker att en bil kör upp bredvid oss på cykeln, jag trampar på ganska så bra, han kör jämsides med mig ca 20 meter innan han gasar på lite extra och gör en snäv högersväng för att parkera 2 cm framför cykeln..
Jag måste ha haft en känsla att något kunde hända, för jag hann slänga mig på cykelbromsen (ni skulle se bromsspåren) och kasta mig av cykeln, samtidigt som jag håller upp den för att Liam inte ska fara i backen, och snuddar bara med mitt framdäck vid bilens högersida (passagerarsidan).
Med tanke på choken jag befann mig i blandat med alla hormoner så sparkar/slår jag på bilen samtidigt som jag skriker det högsta jag kan - din förbannade jävla idiot, hur i helvete tänker du.. din jävla idiot.
Gubben i bilen reagerar inte ens, hankliver inte ut o ber om ursäkt utan fortsätter med sin parkering.
Jag, som är i chock hoppar upp på cykeln o kör liam till dagis, lämnar honom o cyklar hem igen. Först då slår det mig vad som verkligen kunde ha hänt.. Om jag inte hade bromsat?? Om jag inte hade hållt upp cykeln vad hade då hänt med Liam? Om jag hade hunnit frmför bilen innan den svängde hur hade det då slutat?? alla dessa tankar o säkert 1000 till ploppade upp i skallen på mig och jag började storböla samtidigt som jag skakade..
Jag beslutade mig för att åka hem, ringa Tobbe, lugna ner mig.. innan jag kunde sätta mig i bilen o köra till jobbet...
Jag fotade dessutom bilen, tog regnumret för att sedan ta reda på vem som var ägare till fordonet: och det förvånar mig inte att hans namn var: Slabodan!!
Jag funderade länge på om jag skulle ringa polisen.. Men vad hade de gjort, det hände ju "ingenting"??


Nu ska jag krypa ner i sängen, sova gott och vakna upp till en härlig fredag...


Kommentarer

  • Caroline säger:

    Fy vad otäckt! Vilka idioter det finns alltså. Snacka om att ni hade änglavakt. Man blir så arg också när man själv är försiktig, men kan inte göra något åt dem som inte är det.

    Så mysigt att läsa om julen. Hade så gärna firat en svensk jul med familjen. Men jag kommer iaf ha min egen lilla familj att fira med :)

    2009-11-20 | 20:29:28
  • Charlotte säger:

    Du är INTE så het på bloggen för tillfället..... vad skeeeeer??

    2009-11-23 | 20:57:15

Kommentera inlägget här: