jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Blandad dag..

Kategori: Allmänt

Idag har varit en blandad dag med mycket funderingar kring allt och ingenting..
Dagen började väldigt bra med min första riktiga massage, tidigare har jag bara varit på massage i Thailand och det räknar jag inte som en riktig massage. Den jag fick idag var dessutom på arbetstid så de tackar jag för.
Jag fick en ny tid om 6 veckor men då kanske magen har växt en aning så att man inte kan ligga på mage.. det får bli ett senare problem..

Sen har dagen flutit på ganska så bra med en del möten och en massa jobbande. Klockan tre hade vi personalinformation, eller ett krismöte skulle jag vilja uttrycka mig att det var.. det ska tydligen varslas en massa på jobbet. man har väl förstått det efter de senast månaderna men när man väl får höra det ur VD:s mun så blir det så verkligt. Allt ska tydligen ske gasnka så snabbt, eller se ska ta beslut om när och hur många..
Eftersom jag var en utav de sista in så känns det just nu som man hänger ganska så löst.. Känns skittrist för det här är det första jobbet som jag verkligen gillar och trivs med. Jag vill vara kvar!!
Det blev en hel del funderingar efter mötet och det är klart att man spekulerar i vad som komma skall, alla är vi oroliga för våra jobb!!
Men man kan inte göra så mycket mer än att vänta vänta och se.

Efter jobbet så bar det av in till grananrna som bjöd på middag, asiatiskt! Verklgen jättegott..
Jag älskar att bli bjuden på sådan mat som man inte lagar själv, att få lite nya ideér och tips på vad man kan göra själv. Liam och Noel har busar o sprungit runt så vi har legat dubbelvikta av skratt vid ett antal tillfällen.. så kul nu när de verkligen leker ihop och kan prata med varandra.

Jag har börjat känna bebisen i magen. Den sprattalande fisken som alla pratar om, själv tycker jag mer att det känns som en fis som far runt i magen och inte hittar ut.. o så är man lite svullen på de.. Man ser ju mer pluffsig än gravid ut för tillfället...
Bara 2 veckor kvar till UL.

Nu ska jag ha frukstunden innan mina deperata hemmafruar ska ta över mitt liv för en timme..


Kommentarer

  • Gordi säger:

    Du säger att det känns som att du hänger löst...tänk då hur stackarna känner sig i Idol när de gör det ;) haha...lite skämt bara, ett torrt sådant kanske...men jag fick mig ett skratt=)

    Hoppas, hoppas du får vara kvar, vi får hålla tummarna. Kram

    2009-10-20 | 22:00:36
  • syster säger:

    Usch, jag läste det precis på sydsvenskan.se. Håller tummar och tår.

    2009-10-20 | 22:44:25
  • Emma säger:

    Vad kul att du känner bebisen! Det gör INTE jag ännu. Kände sent med Elsa, moderkaka i framvägg, men denna gång borde man ju känna lite tidigare tycker jag.

    2009-10-21 | 08:33:12
  • Evelina säger:

    jag håller oxå alla tummar och tår, tror inte att det hjälper dock!



    jag hade oxå moderkakan i framvägg med Liam, den här gången vet jag inte, som med allt annat;)

    2009-10-21 | 12:42:07
  • Emma säger:

    När det gäller massage. Jag fick massage på min möhippa och då hade jag drygt 3 månader till BF. När hon skulle massera mig på ryggen så låg jag helt enkelt på sidan på en vanlig massagebänk. Det finns ju massagebänkar för gravida med fint hål för magen men det är ju bara speciella ställen som har det. Så du kan utan problem ligga på sidan, ha en kudde eller liknande mellan benen. Massören som masserade mig hade bra koll på hur jag kunde ligga och det gick jättebra.

    2009-10-22 | 08:42:39
  • Jennifer säger:

    Usch, det varslades ju ut på mitt jobb för en tid sedan och det är skitjobbigt!

    Även att jag nu inte trodde att det skulle gälla mej så kändes det oerhört jobbigt ändå, man vet ju aldrig!

    Så jag förstår dej!

    Håller tummarna för da! Kram

    2009-10-22 | 09:32:12
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: