jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Frustrerad, ledsen och arg!

Kategori: Allmänt

På onsdag är det en vecka sen jag var med Liam på vårdcentralen, han fick ta prover på bla salmonella och en massa andra magbakterier..
Idag ringde jag för att se om de hade fått svar på proverna.. allt var bra och proverna visade ingenting! Frågade doktorn hur vi skulle gå vidare och det ända han säger är att vi ska lägga om liams kost i 2 veckor framöver, ingen mjölk, grädde osv.. och så länge som han har diarré så ska vi hålla honom hemma från dagis. Stackars barn. Jag mår riktigt dåligt över dt här, att inte veta vad som är fel med ens barn..
I helgen har han dessutom näst intill matvägrat, och han som i vanliga fall ÄLSKAR kakor o bullar har inte ens velat smaka när det har varit kalas.. bara en sån sak gör ju att man blir orolig.
Liam har haft problem emd sin mage i stort sett hela hans lilla liv och just nu blir jag förbannad för att ingen tar en på allvar, ngt är ju fel.. varför inte ta reda på vad??

Det känns som att läkarna säger, prova de och prova de bara för att bli av med en.. men de är ju inte nomalt att ha vattenbajs i över 3 veckor!!!!!!!!!!!

Så nu ska Tobbe och jag turas om att var hemma med lilleman i ca 2 veckor för att se om hans mage blir bättre av mjölkfri kost. Om inte, ska vi prova ngt annat i ytterligare 2 veckor då eller hur tänker de där vitklädda, sk doktorerna i dagens usla sjukvård??

Jag är frustrerad, men mest ledsen och arg, känner mig så värdelös som förälder när man inte ens kan hjälpa sitt eget barn!!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Usch, fy va jobbigt. Jag hade oxå strul med magen, fast mådde illa ist o d hela tiden...d va samma sak där...läkarna gjorde inte ett skit tills jag fick spel o åkte in akut till sjukhuset o sa att jag inte lämnar stället tills jag fått hjälp o visst fick jag hjälp då! D la in mig över natte o testade allt...d visade sig att jag va laktosintollerant!

    2009-10-26 | 22:10:53
  • Evelna säger:

    Helt sjukt att det ska behöva gå så långt innan de gör ngt!!

    2009-10-27 | 06:52:21
  • Charlotte säger:

    Ja visst blir man arg på denna sjukvård! Oroa dig inte över maten bara. Han äter när han är hungrig, det lovar jag!! Bara han dricker mycket. Vatten kan man överleva på länge,länge!

    KRAM

    2009-10-27 | 08:12:34

Kommentera inlägget här: