jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

I väntans tider..

Kategori: Allmänt

Det blev inget hus för vår del, planen var ju att chockhöja budet med ett par hundra tusen men den planen gick ju käpprätt åt helvete, rent ut sagt!
Hur ska man någonsin ha råd att köpa ett hus undrar jag??

budgivningen skedde via sms och bara 5 min efter att vårat bud pipit i alla budgivares telefoner så steg budet med 100 000 på bara ett pip.. Därefter ringde mäklaren till mig och beklagade att huset tyvär inte skulle bli vårat om vi inte vill bjuda över.. Vi ville men man måste dra en gräns för annars kan det bli hur dyrt som helst. det fortsatte att pipa i min telefon ett par timmar och det senaste budet som kom in var på 3 mille. Alltså steg huset från 
2 290 000 till 3 millar, cirkus 700 000 på bara ett par timmar. Snacka om chock!
Tror att mäklaren var i lika stor chock då han försökte trösta mig med att huset inte var värt mer än max 2,6 miljoner..
Men men.. Det huset var ju lixom vårat. Jag hade redan börjat möblera (i huvudet).

Nu har vi letat hus i snart et års tid och börjar verkligen fundera på om det faktiskt finns ett hus för oss eller ska man behöva bo i en hyreslägehet resten utav livet??
I väntans tider, kan man lugnt säga...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: