jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ullared och maginfluensa.. på en och samma dag!

Kategori: Allmänt

En rätt så trevlig helg ed ett mindre trevligt avslut.
I lördags åkte vi med jocke, Ann och Vincent till Lund för att gå på loppis, vi fyndade en traktor till liam och en leksak där man ska banka i bollar i olika hål. En mycket bra investering då han satt still i sin vagn och bankade mest hela tiden. i vanliga fall så ska ju han gå själv o då kan saker och ting ta hur lång tid som helst.
Det blev lunch i Lund, på ett mysigt fik. När vi väl hade hittat dit så var jag så hungig att jag beställde in två olika "rätter" till mig.. bara det att jag blev mätt efter den första.. typiskt mig;)
Kvällen spenderades här hemma, med samma sällskap och väldigt god mat, mycket trevlig dag.
Med tanke på att jag skulle upp tidigt på söndagsmorgonen för att åka till Ullared så blev det sängen tidigt dagen innan, men blev väckt mitt i natten av att Liam kräktes i våran säng..??

Han hade ätit lte kasst på kvällen men inget som vi tänkte ngt speviellt på men när väl natten car där o spyorna i min säng så slog det mig, maginfluensa eller en slags matförgiftning..
Natten forsatte utan några spyor så jag packade in mig och anna i hennes bil i ottan för en 2 timmars bilfärd till Ullares med en massa shopping. Tobbe var ju ändå hemma med lilleman.

Shopping blev det, i massor.. mest till mig själv faktiskt. Liam fick en pyjamas och en vindjacka med fleece på insidan. Passade även på att köpa leksaker som är mycket billigare där än någon annanstans. jag ahr tom köpt en del julklappar, frågan är bara vart man ska göra av dem fram till jul hinner ju glömma bort dem både en och två gånger..
Vi var hemma framåt femtiden, väl hemma började jag må riktigt kasst, Liam var fortfarande dålig och är än. Han har fått tillbaka aptiten men det kommer fortfarande ut i flytande form. Jag har mått bra idag så jag har varit hemma och vabbat... Det blir en hemmadag för lilleman även imorgon!

Nu ska jag se färjan och sen hollywoodfruarna, båda riktigt B-program men vad ska man annars hitta på en måndagskväll i soffan?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: