jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Grissjuk??

Kategori: Allmänt

Idag är jag hemma från jobbet. Kännde redan igår att allt inte var som det brukar. Jag kände mig hängig, trött och samtidigt lite illamående och yr.
Jag deckade i soffan redan vid halv åtta igår kväll och vaknade bara till för att borsta tänderna, därefter sov jag tills klockan ringde imorse... Insåg på direkten att det inte skulle bli något jobbande för min del idag, så med huvudet på kudden igen så deckade jag och sov till sju.
Jag har ont i hela kroppen, en konstig känsla. eller det som känns kontigt är att jag varken har feber eller är snorig men att jag mår skit ändå.
Efter att jag lämnat lillemnapå dagis strax efter sju så skyndade jag mig hem för att bädda ner mig i soffan o glo på film.. Någon film blev de visst inte, för jag somnade innan jag hade tryckt på play och vaknade för ett litet tag sedan så där fick man ytterligare 4 timmars sömn... Galet!!
Som småbarnsförälder så är man verkligen inte van vid att sova så mycket, vanligtvis sover jag 7 timmar per natt med en del avbrott på lilleman vaknar och vill ha vatten eller bara för att han vill ligga  våran säng och måste då klättra över mig...
Det konstiga är att jag fortfarande känner mig trött, skulle lätt kunna lägga mig ner o bara sova igen..

Solen skiner ute men att ens orka ta på sig skorna för att gå ut och få lite frisk luft känns väldigt långt borta..
Jag har inte ens någon matlust, så det ända jag behöver resa mig ur soffan för är när jag ska på toa.
Den som uppfann den bärbara datorn sa ha ett stort plus i kanten;)

Jag undrar om det är svinet som har tagit mig...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: