jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

håll tummarna!

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit och kollat på ett hus, för andra gången. Vi är kära både jag och Tobbe. vi kan verkligen se oss själva bo där, synd bara att det är 5 andra familjer som tänker likadant.. Efter visningen så hade vi tänkt chockhöja och ge säljarna fram till lunch imorgon att bestämma sig.. men när mäklaren ringde förut så hade 5 st lagt bud så det blev ingen chockhöjning efter det.
Jag har i alla fall meddelat säljaren att vi kan flytta in när som, de har nämligen ett hus som står tomt och bara väntar på att de ska flytta in så kanske spelar det roll!?!
skulle det innebära att vi får bubbla månadshyror i 3 mån så känns det som en piss i havet med tanke på hur mycket pengar det handlar om i själva husköpet...
Tror dock att det kommer att gå upp några hundra tusen till.. fan!

Jag passade i alla fall på att ringa vår hyresvärd för en reservplan, jag är nämligen väldigt trött på att bo i en 2:a sammtidigt som vi har det ganska så bra här med dagis, egen uteplats osv.. Vi flytter inte till en 3:a bara för att lixom..
reserplanen som jag föreslog, eller rättare sagt krävde var att vi ev kommer att slå upp en vägg ivardagsrummet och göra ett sovrum till. det var tydligen inga problem om det nu skulle bli aktuellt. Gutt!

Men som sagt, helst utav allt så vill Jag/vi ha ett hus, och det som vi har budat på idag skulle pass oss perfekt..
Håll tummarna är ni snälla, alla tummar som finns kommer att behövas!!

Kommentarer

  • gordi säger:

    Vilket e d?? Håller både tummar o tår=) Hoppas, hoppas, hoppas=)

    2009-09-29 | 20:09:33

Kommentera inlägget här: