jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hösten är här...

Kategori: Allmänt

Sitter/ligger i sängen och väntar på att liam ska somna. Det brukar inte ta så många minuter och med tanke på hur trött o grinig han ahr varit idag så borde vi snacka sekunder...
jag ska i alla fall bädda ner mig i soffan och invänta Idol, jag hade velat ha nybakta scones men om det skulle hända så får man fixa de själv i det här hushållet då mannen inte är så "baklig" av sig.. och det vet jag inte riktigt om jag orkar!?!
Varje år när hösten kommer så blir jag så fruktansvärt trött, det kanske har med att det blivit mörkare ute att göra, ller kanke att det är kallare och det på ngt sätt påverkar hur man mår??
Jag tycker i alla fall att det är mysigt med höst, de innebär en massa tända ljus, tekvällar med skorpor och en massa mys i soffan..

Igår var vi och inhandlade en ny vagn till Liam, en sulky.. skönt med en lite smidigare vagn men ändå en stabil sådan. det blev en Brio Race. detta innebär att vi just nu äger 4 vagnar till ett barn.. Normalt??!!
Funderar allvarligt på att sälja våran Brio Kombi, den lixom bara står här och samlar damm sammtidigt som den sjunker i värde.. Till nästa barn, om det blir fler så skulle jag vilja ha en trehjuling och jag tror att min andra hälft håller med mig..

Nu sover lilleman och jag längtar efter att få bädda ner mig i soffan och halvsova ngn timme eller halvtimme innan Idol drar igång, jag verkligen störtdiggar Anders Bagge! skönare "kille" får man leta efter...

Kommentarer

  • Challe säger:

    åh, höstmys med tända ljus, té & skorpor är verkligen = du & jag!

    det får bli en sån kväll när vi kommer till er!

    KRAM

    2009-09-17 | 21:15:25
  • Victoriat säger:

    4? räknar Har jag missat en?

    2009-09-17 | 22:06:58
  • Evelina säger:

    Antagligen den som står uppe i Småland, en ny paraplyvagn som vi aldrig har använt...

    2009-09-18 | 07:48:57

Kommentera inlägget här: