jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Kantarelltoppad=)

Kategori: Allmänt

Lilleman sover och min stora man kollar på fotbollen så själv sitter jag här med datorn i knät och surfar, väntar mest på att fotbollen ska ta slut så att idol kan börja.. jag älskar att se alla som gör bort sig. Nästan så att jag skäms för att de gör bort sig så pass, och i tv desutom=)

Idag har jag bara sovit halva dagen, kan inte komma ihåg att jag har varit så här trött någon gång tidigare.. Men det verkar ha gjort susen så imorgon blir det jobb för min del. Värken i kroppen har näst intill släppt, skallebanken är som bortblåst och yrseln är borta den med. Skönt!!
Jag ser fram emot att gå till jobbet imorgon!

Idag har jag lagat kantarelltoppade färsbiffar med potatismos till, en riktig hit måste jag säga. Hittade receptet i Kvällsposten i måndags, det var tydligen mat-Tina som skulle ha ngt program på kvällen där man kunde laga mat "tillsammans". jag sket i de och lagade mina egna biffar på migg eget sätt, och smarrigt blev de...
Jag gillar när jag får mina ryck och lagar lite "nya rätter" för jag börjar bli riktigt less på de gamla vanliga...

I helgen blir det Jönköping för våran del. Vi ska fira Tobbes vå bröder och mig för vi 3 fyller år inom loppet utav 2 dagar. jag ser fram emot en liten tripp och det ska bli riktigt roligt att träffa alla.

Igår när vi satt här i soffan så höll Liam på att plocka med några ljusstakar, han ropade på mig (mamma) och gav mig en, sen när han skulle ropa på sin pappa så sa han:
-Tobbe, Tobba... jag dog av skratt!!
Tobbe däremot tyckte inte att det var lika roligt...
Jag undrar vad han har fått det ifrån för de är ju inte så att jag säger Tobbe specielt ofta..

tack och hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: