jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

ZZzzzz...

Kategori: Allmänt

Natten till idag var inte en utav de bättre, jag hade jättesvårt för att somna igår kväll, av någon konstig anledning så kan jag inte slappna av helt och hållet när inte Tobbe ligger där i sängen hos mig. Han jobbar kväll hela veckan vilket innebär att jag är själv hela kvällarna o drar mig för att gå och lägga mig eftersom jag mest bara ligger och snurrar runt och väntar på att han ska komma hem.
Liam vaknar dessutom ett par ggr varje natt och gråter efter sin flaska med vatten, vi har sagt ifrån så nu får det vara nog med vatten-drickandet, vi får helt enkelt ta fighten och hoppas på att det snart går över.
Han har dessutom kommit på att han kan klättra ur sin säng och komma upp och lägga sig hos oss, helst på mig så att jag varken kan röra mig eller sova.. Tur att det inte händer mer än ngn gång i veckan!

En sak som jag är väldigt tacksam för är att liam verkligen älskar sin säng och blir helt överlycklig VARJE kväll när vi frågar om han vill gå och lägga sig, han skiner upp som en solstråle och springer in i sovrummet och hoppar upp i sin säng.. Sen tar det 10 min tills han sover!
Hoppas att det håller i sig säger jag bara=)

Sen att han har börjat vakna runt 05.30 om mornarna får han gärna ändra på, jag skulle helst se att han vaknade runt 06.20 av min väckarklocka.. men med en liam i familjen så behöver man ingen väckarklocka... det ska gudarna veta!!

Liam är verkligen inne i en underbar period då han snackar som aldrig förr (vilket han alltid har gjort men utan att ngn har förstått vad han säger). Han har börjat sätta ihop riktiga meningar med 5-6 ord och munnen går i ett.. pratar han inte så sjunger han, gärna lilla katt eller lilla snigel.. men även bä bä vita lam och varm korv boogie.. haha
När jag hämtar honom på dagis om dagarna så går han verkligen in i lekrummet (där resten utav barnen är) och säger:
- Hej då barnen, ses en annan dag.
Hur gulligt är inte de? Urgulligt!!

O innan han går och lägger sig om kvällarna så får alla en puss och kram, oavsett om det är ngn som liam har kännt i 5 min..

Just nu går Pippi varmt hät hemma, det är de första han frågar om när han vaknar och det sista han gör innan han går och lägger sig. O är de inte Pippi så är det ett videoklipp på Tobbes bror Fredde när han tar sats och springer för att sen hoppa i en pool, Liam kan se de klippet 20 ggr utan problem och så fort det är slut så säger han:
MER!

Soffhäng nästa!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: