jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Far och fläng.. dagishäng!!

Kategori: Allmänt

Idag slutade jag jobba vid strax efter ett, eller rättare sagt.. jag gick hem för att vabba..
Tobbe började jobba vid två så vi pusslar för att få dagarna att gå ihop.

Eftermiddagen har spenderats hos Anna där det bjöds på fruktsallad, glass och kaffe.. det blev även en del bus ute på gården men eftersom det är svinkallt i malmö så blev det inte speciellt långvarigt och vi gick istället in för att titta på pippi på rymmen..
Liam var helt slut när vi kom hem, så efter ett varmt bad och lite kvällsfika deckade han fortare än kvickt..

Eftersom doktorn sa att liam kunde återgå till dagis efter 3 dagar med medicinering så innebär det att han kan gå dit imorgon..
Jag ringde därför idag för att meddela att han kommer och att han går på en pencillinkur som ska ges 3 ggr om dagen, dvs att han måste få en dos under dagistid..
Men icke!!
Tydligen så får inte dagispersonalen ge barnen medicin, inte under några omständigheter...

Så vi har två val, antingen att vara hemma och vabba i 10 dagar, lika länge som Liam ska äta pencillin.. eller åka ifrån jobbet varje dag för att ge honom en dos och sen åka tillbaka till jobbet..
Vi valde alternativ nr två.
Lite jobbigt imorgon bara när de har utedag och ska vara i stadsparken.. Detta innebär att jag, efter att ha varit hos barnmorskan måste bege mig ner i stan, till stadsparken..parkera bilen och sen leta reda på Liams dagis för att ge honom 5 ml kåvepenin, för att sedan åka tillbaka till jobbet..!!

Men men.. det är väl bara att bryta ihop och komma igen!!

Jag har fortfarande inte riktigt fattat att vi ska ha en bebis till, inte tobbe heller för den delen.. tanken slår oss ibland..
Man fattar väl inte förrän det är dags, så var det med Liam..
Liam har börjat prata mer och mer om bebis, han klappar magen och lägger huvudet på den för att lyssna,
men jag undrar hur mycket han egentligen förstår...??

Jag är inte ens nervös inför förlossningen, jag ser mest fram emot den..
16 dagar kvar..

Kommentarer

  • Emma säger:

    MEN vad jobbigt att personalen inte kan ge honom penicillinen. Skitjobbigt för er ju.



    Här har vi inte heller fattat att jag ska klämma ut en bebis inom 5 dagar. Japp, jag går på övertid BF+10 idag så därför vet jag att det max är 5 dagar kvar. På tisdag sätts jag igång om inget hänt. Och vis av historiken med Elsa så lutar det väl åt att jag får sättas igång vilket känns SKITTRIST!!!



    Så du kanske hinner få före mig i helgen. ;) Har själv gett upp hoppet om att det ska starta av sig själv. ARGH!!!

    2010-04-22 | 09:13:26
  • Evelina säger:

    Jg håller tummarna för att det drar igång av sig självt!!

    Lycka till!!

    2010-04-25 | 20:10:57

Kommentera inlägget här: