jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jag mår illa...

Kategori: Allmänt

Idag känner jag mig tjock, riktigt tjock.. näst intill fet;)
Jag har inte tyckt att ngt har varit speciellt jobbigt, förrän idag..
Magen är stor, det knakar i min rygg, halsbrännan har utvecklats till ngt ont ommen och jag mår illa av den brännande känslan.. Bebisen ligger dessutom och trycker på min må-illa-nerv och jag har kännt mig svimmfärdig hela eftermiddagen. Jag är dessutom sjukt trött efter att ha varit vaken ett par timmar inatt då Liam ville allt annat än att sova...
Idag är första dagen som jag verkligen längtar efter att få gå hem och bara ta det lugnt, inte göra ett jota.. utan bara ligga på soffan o glo på det ena teveprogrammet efter de andra, kanske tom titta igenom hela sex and the cityboxen ännu en gång..
Jag vill ha lugn och ro...!!

Idag har jag i alla fall gått igenom en del utav liams bebiskläder som ska tvättas för att sen användas på det nya tillskottet..
Jag hittar inte spjälskyddet bara, undra vart man lägger ett sånt när man inte använder det... Antagligen i källaren, men vart??
Det får bli Tobbes uppgift att hitta.

Imorgon ska jag till BM på kontroll, ska vara där efte lunch och funderar på om jag ska plocka ut lite komptimmar efteråt för att bara vara hemma o fixa lite saker som måste fixas..

Hade det inte varit för att det är tisdag och lite qualitytime med mina hemmafruar så hade jag gått och lagt mig nu.. men jag kan inte svika dem så det får bli till att vara vaken ett par timmar till.. Pust!!

Liam har så mycket roliga kommentarer för sig, och ibland lyckas han få till de mest klockrena så att man inte kan göra annat än att bara bryta ihop av skratt..
Han har under en längre tid jobbat på att lära sig alla färger och nu verkar de sitta..
Räknar gör han som bara den, sen att han hoppar över en siffra någon gång verkar inte bekymmra honom ett dugg.. han  har en förmåga att alltid hamna på siffran tio, hur mycket han än räknar=)

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Så han kan mer än 1 2 4 5 8 10 nu? Jag ska köpa Fem myror-boxen så han kan lära sig läsa också :-)

    2010-04-06 | 21:22:11
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Låter som en bra mosteruppgift, att lära honom läsa=)

    2010-04-07 | 07:51:24

Kommentera inlägget här: