jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

MVC och hemmafix..

Kategori: Allmänt

Idag ahr jag avrit hos barnmorskan, allt såg bra ut och alla prover visade på att jag mår prima, järnet var aningen lågt så hon sa att om jag ville så kunde jag knapra lite järntabletter..
Jag har varit så sjukt trött nu i några dagar så det kanske hade varit en bra idé..

När hon sen frågade hur länge jag hade tänkt att jobba, och fick till svars att jag har tänkt att gå hem en vecka innan BF så höll hon på att gå i taket.
Hon tror, lixom jag att den här bebisen kommer att vilja se dagsljuset tidigare än beräknat och vill att jag ska ta deet lugnt ett par dagar, kanske tom ett par veckor innan.
Så nu har jag fått order om att gå hem en vecka innan jag ahde tänkt, vilket innebär att jag har två veckor att vila upp mig på..
Får väl se hur de ställer sig till de på jobbet..
Om jag inte lydde henne så skulle hon se till att få mig sjukskriven.. Så det är väl bara att lyda och inse att är i nionde månaden och snart ska föda barn...

Så efter MVC passade jag på att plocka lite komptimmar, hämtade hem Liam från dagis och satte igång med att tvätta, skrubba barnvagnen, utemöblerna.. samtidigt som jag sparkade boll och bakade sandkakor med sonen..
Kom på mig själv med att jag glömt (eller inte hunnit) äta lunch och fick stressa i mig lite mat innan vi skulle på föräldramöte på Liams dagis..
Mötet gick bra och vi fick veta lite om vad som är på G den närmsta tiden.
jag fick även bekräftat att liam kommar att gå som vanligt (heltid) de två första månaderna som storebror och därefter mellan 9-15 varannan dag.. Bra!!

Nu ska det vikas tvätt och sen ska jag stupa i säng..

Jag är värdelös på att ta det lugnt, men ganska så bra på att stressa och ha många bollar i luften...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: