jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Valborg!

Kategori: Allmänt

Idag är det tydligen Valborgsmässoafton..
För mig känns den dagen som vilken som helst, vi går omkring i vår bebisbubbla och myser oss igenom hela dagarna..
Min mamma kom idag för att träffa "lillfisen" så Liam har busat och lekt med henne mest hela dagen.
Han ignorerar mest lillasyster, samtidigt som han ahr stenkoll på vart hon är och om hon är vaken eller sover..
Roligast är när hon har hicka, han bryter ihop av skratt varje gång=)

Idag har hon även badat för första gången i sitt liv, det var med en skräckblandad förtjusning tror jag..
Lite läskigt till en början men sen låg hon mest bara och mös...


Min kollega, och duktiga fotografen Maria har även varit här idag och fotat lillfisen, vi hade sett en massa roliga bilder på nyfödda bebisar som vi skulle försöka efterlikan.. men det var lättare sagt än gjort!
Jag tror i alla fall att hon fick till ett par bra kort så bildbevis kommer..
Det blev i alla fall en hel del tvätt då lillfisen både kissade och bajsade ner filtar, lakan, kuddar...
Ska bli så kul att se bilderna!!

En bild som jag tog med min egna kamera, aningen mörk men som ett litet smakprov!=)


Syster kom även hit lagon till att vi tänt grillen, tanken var att vi skulle gå bort till pildammsparken och kolla på alla festligheter men med tanke på det ostabila vädret så struntade vi i det, höll oss inne och åt vår goda mat, följt av nybakade muffins..
Jag hade tänkt att korka upp en flaska vin men det va ringen mer som ville ha så jag struntade i det och avnjöt ett glas coka cola istället..

När mamma och syster skulle åka hem så sa Liam att han ville följa med, så han packade sin väska och åkte med dem..
Tobbe jobbar imorgon så jag tar med mig lillan och åker dit efter att vi vaknat..
Men det känns så tomt här hemma utan honom, och med alla hormoner i kroppen så fällde jag faktiskt en tår när han åkte iväg.. Min lilla, stora kille...!!


Nu är det tydligen matdax, inte för mig men jag ska servera...

Trevlig kväll!!


Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Så söt hon är, er lillfis :)

    2010-04-30 | 22:47:06
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com
  • Gordi säger:

    Fin hon är, men visst är hon mörkare än va Liam va?

    2010-04-30 | 23:01:52
  • Johanna Roos säger:

    Grymt söt... o mysigt.... Grattis igen! kram johanna

    2010-05-01 | 11:34:56
    Bloggadress: http://jojoroos.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Ja, visst är hon söt våran tös=)

    hon är mycket mörkare än vad Liam var och hon har mycket mer hår än vad han hade.. Men ändå så lika!

    2010-05-01 | 11:39:38

Kommentera inlägget här: