jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hemma!

Kategori: Allmänt

Vi är hemma. Kom igår efter en bilresa å knappt 5 timmar. Den som uppfann vägen mellan Malmö och Öland kan inte ha haft någon brådska.. Seg väg helt enkelt!
Vi har i all fall haft en riktig toppenvecka som började med ett par dagar regn men som sen växlade över till strålande sol och sommarvärme.
Det har blivit ett besök på Ölands Djurpark. Meningen var att vi även skulle till lådbilslandet men det visade sig att de stängt för säsongen. Kasst tycker jag!
Vi har äev hunnit med en middag på Robinson Cruse, Buffé på Lammet & Grisen, en tripp till slottsruinen och soliden, en dagsutflykt till böda sand, bad i köpingsvik och shopping i Borgholm.

Stugan vi hyrde var toppen, bra läge och precis så stor så att vi fick plats med två familjer.
Minna och Liam har lekt och bråkat omvartannat hela veckan. När vi var på två olika håll en eftermiddag så frågade Liam efter Minna ett flertal gånger och säger efter ett tag - Jag behöver Minna!
De gillar varandra, kusinkärlek kan man väl säga.
Om ett år har vi fyra stycken vildingar som bråkar om samma saker och som vill ha sin vilja igenom.. längtar;)

Jag har varit superduktig och stått emot allt godis och alla glassar som har mosats varje dag.
Jag har även varit ute och traskat om mornarna innan frukost.
Idag är det två veckor som jag klarat utan socker. Suget börjar släppa och jag är stolt äver mig själv.


Tobbe har varit en sväng till Tyskland idag så nu är vin, öl och whiskey-förrådet påfyllt..
I vinstället finns nu en god blandning av Ripassos, Amarones och annat gottigt som väntar på att bli uppdrucket..

Tanken var att jag skulle lägga in lite bilder från resan men det blev en power walk med Anna istället och nu är klockan soffdags så det får bli en annan dag.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Trist att vi missade varandra. Hade varit roligt att ses. Men vi gav upp Öland och hade några mysiga dagar i sommarstugan utanför Hultserum istället. Ni verkar haft det härligt på Öland. Det blev Lammet & Grisen för er också. Mums! Det är så himla gott.



    Ha det bra! Hälsa familjen.



    //Emma

    2010-08-16 | 11:24:31
  • Pernilla säger:

    Visst hade vi det härligt! Vi gör gärna om det igen... :) KRAM!

    2010-08-16 | 22:34:51

Kommentera inlägget här: