jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Nattskräck

Kategori: Allmänt

Liam har nu ett par kvällar i rad "vaknat" och varit helt hysterisk. Det går lixom inte att trösta honom & en kväll försökte han klösa Tobbe i ansiktet. Vi kom snart fram till att han gjorde allt detta i sömnen fast med ögonen öppna.
Han pratade om kullerbyttor och verkade allmänt rädd.

Jag som alltid har varit lite rädd för personen som pratar/går i sömnen tyckter ju såklart att detta är lite otäckt.
Tydligen så är detta väldigt vanligt bland barn o kan bero på sömnbrist, stress eller massa andra saker.. och kallas nattskräck.

Jag tycker att det är så oehört obehagligt att inte få kontakt med sitt eget barn, inte känna igen hans beteende och mest av allt, att inte få trösta honom när han skriker helt hysteriskt..

Vi försökte att väcka honom men det gick inte. Jag har hört att man inte ska väcka personer som går i sömnen men det är olika från fall till fall.

Igår skulle Tobbe bara gå in och titta till honom innan vi skulle gå och lägga oss, så när Tobbe öppnar dörren så står han precis där och tittar på Tobbe men säger inget. Han sover så klart o tobbe följer honom till sängen igen där han kryper ner o "somnar om".
Jag som är mörkräddast av de mörkräddaste tycker att det hela är väldigt läskigt.
Jag hoppas verkligen att det går över!

Kommentarer

  • Challe säger:

    Jag kunde inte låta bli att skratta lite... :) men fy så läskigt. Det går säkert över snart. För lite sömn under sommaren säkert.

    Kram

    2010-08-20 | 08:24:36
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Jag hoppas att du har rätt, jag håller tummarna=) för lite läskigt är det allt!

    2010-08-21 | 19:39:55
  • Linda - Rosa chica säger:

    Kolla gärna in i min blogg. Tipsar om billiga klänningar och kläder varje dag i min blogg. Dagens plagg kostar endast 77 kr, kolla in på min blogg hur den ser ut och vart du kan köpa den

    Kram www.rosachica.blogg.se

    2010-08-21 | 19:50:11
    Bloggadress: http://rosachica.blogg.se/
  • Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ säger:

    Hej =) Allt bra?

    Är du tävlingsintresserad?



    Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



    Var gärna med & tävla =)

    --> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



    Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

    och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



    Ta hand om dig =) Kramar // Millah

    2010-08-21 | 20:03:57
    Bloggadress: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: