jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Stockning på G...

Kategori: Allmänt

Jag kände av det redan imorse och det har inte blivit bättre under dagen. Jag pratar om stockningar i ena bröstet..
Att Milla har matvägrat hela dagen har ju inte gjort saken bättre.. Hon åt i förmiddags vid 10 sen har hon varit nöjd och glad hela dagen, med undantag för de tillfället då jag har försökt att ge henne mat. Hon har då gallskrikit.

Nu som först, för en halvtimme sen ville tjejen ha mat. Alltså står hon sig i åtta timmar på bara bröstmjölk. Det är rekord (dagtid).
Jag trodde att stockningen skulle släppa när hon åt men icke, hon tömde halva brösten och den andra halvan är lika hård som en sten.
Min plan för kvällen var en powerwalk men jag funderar på att strunta i den o hoppa ner i ett varmt bad istället. Ta hand om min bopp o försöka få den på bättre tankar än att ge mig feber o ONT!

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Pumpa pumpa pumpa! Och såklart, varmt bad och massera! Hoppas att det hjälper och att du slipper få ont och feber! Kram

    2010-08-19 | 19:16:17
  • in säger:

    Hej, allt bra med dig idag? :)

    2010-08-19 | 19:20:18
    Bloggadress: http://maalinhellstroom.blogg.se/
  • philippaanderssons - never back down ☮ säger:

    tjena, what's up ? :>

    2010-08-19 | 19:53:12
    Bloggadress: http://philippaanderssons.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Jag har tyvärr ingen pump men jag har tagit ett bad nu o masserat massor.. Hoppas att det hjälper!!

    annars för det bli ammningsmottagningen imorgon..

    2010-08-19 | 21:17:44
  • Emma säger:

    Ajajaj för stockning. Jag hade mjölkstockning med skyhög feber och jätteont åtta gånger de första 3 månaderna med Elsa. Med Arvid - ingen gång. Elsa var nog inte så bra på att äta rätt. Arvid äter som han ska. Men det jag vill säga är - handmjölka ur det värsta om du inte har pump, massera massera massera, amma uppochner (alltså att Milla äter från andra håller med näsan in mot andra bröstet, det är deras haka som mest effektivt driver ut stockningen och om det sitter på utsidan så kan det vara bra att amma från andra hållet), hårtork, etc. Och får du feber och frossa som jag alltid fick - tryck ner med alvedon och ipren i kombination. DEt är inte bra om det ej försvinner då det finns risk för bröstböld. HUVA!

    2010-08-20 | 09:08:26
  • Evelina säger:

    Jag ahde ett par rejäla stockningar med Liam och gjorde allt för att få dem att försvinna.. det gick inte! och efter mångaläkarbesök så visade det sig att jag hade ngn skit i kroppen så jag fick antibiotika o helt plötsligt försvan allt som hade med mjölkstockning att göra..

    Den här gången hjälpte det med en envis Milla som ville komma åt all mat som hon bara kunde!

    2010-08-21 | 19:38:21

Kommentera inlägget här: