jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ge mig snö och sömn.

Kategori: Allmänt

Mannen är på julbord. Barnen sover efter att jag och Liam har haft myskväll i soffan. Han ligger här bredvid mig för att sedan bli förflyttad in till våran dubbelsäng.
Tobbe får ta Liams rum/säng. Det är för allas skull!!

Idag har jag och Milla spenderat dagen med syster yster, på Mobilia av alla ställen. Vi hittade i alla fall de sista klapparna och är nu klara för i år. Jag har två beställningar som jag väntar på men de borde bli klara i veckan som kommer.
Skönt!!

Nu kan jag gå på stan i lugn och ro och bara titta på alla stressade människor som stressar runt efter klappar i alla dess slag.

Tobbe tog med sig Liam till badet, där de har åkt vattenrutchkana och lekt i vattenlandet. Mycket uppskattat, mest utav den lille. Den stora var sket slut när de kom hem.

Jag fick blommor utav mina pojkar, fina röda rosor, gerberas, amaryllis och annat juligt.
Jag gillar när de ger mig blommor, det händer ganska ofta faktiskt.
Vi kan knappt gå förbi utanför en blomaffär utan att Liam vill köpa blommor till sin mamma. Sånt gillas!

Imorgon ska vi till Jakriborg på julmarknad. Vi har lyckats locka med oss ett helt gäng så det ser vi fram emot. Lite kompishäng kan man aldrig få för mycket utav.
Sen att snön har regnat bort idag gör ju att lite utav julstämmningen försvinner. Vi vägde upp det med att baka ännu mera pepparkakor, mest bara för att Liam tycker att det är roligt (läs gott med deg).

Jag ahr sett "så mycket bättre" precis och sörjwer redan över att et var sista programmet.. Jag vill se mer!
Nu är det SATC på teven men jag har filmen och ser ingen anledning till att se den, med reklamavbrott så jag stänger av och går och lägger oss.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Jag sörjer med dig. Vilket underbart lördagsprogram. Bästa sen urminnes tider. Ha en trevlig julmarknad!



    Kram Emma

    2010-12-12 | 09:19:49
  • Jennifer säger:

    Alltså, jag tycker att dina grabbar borde lära mina grabbar det där om blommorna...

    2010-12-12 | 19:00:36
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: