jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Mvc-kontroll

Kategori: Allmänt

Fick sovmorgon imorse, eftersom jag hade en tid på MVC redan vid åtta så passade jag på att sova till halv sju och därefter ligga och dra mig i en halvtimme innan jag orkade mig upp.. sönt!!

Allt gick som förväntat på mvc, jag drack den äckliga sockerlösningen för att sen sitta och halvsova i två timmar innan det var dags att at lite olika prover för att än en gång få konstaterat att jag varken lider av diabetes eller järbrist.. Nu är det gjort i alla fall, kanske för sista gången tom...
Kontrollen gick lika fort som vanligt..
Men jag frågade barnmorskan om det är vanligt att det trycker på nedåt, så här "tidigt" i graviditeten.. på vilket hon svarar att det låter tidigt, men att hon skulle känna efter hur bebisen ligger..
Sagt och gjort!!
Bebben är nu i vecka 28+5 fixerad. Huvudet sitter där det ska kan man säga!!
Lite väl tidigt kan jag tycka, hon höll med!!

Jag har och har alltid haft en känsla av att den här bebisen kommer att ploppa ut lite tidigare än beräknat.. (bara för det så kommer jag väl att gå över i minst 2 veckor). Det är väl bara att vänta och se!!

Liam la sig oxå till rätta ganska så tidigt vad jag kan minnas men hans huvud var ändå ruckbart fram till v 36..!!

Annars var allt bara bra, hjärtat pickade på med 140 slag/min

Nästa "kontroll" är UL i vecka 32.. Lovely!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: