jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Sången om IKEA

Kategori: Allmänt

Eftermiddagen har spenderats på IKEA. Tobbe och Laim hämtade upp mig efter jobbet och därefter bräste vi raka vägen dit, till Liams STORA förtjusning.
Lillkillen verkligen älskar stället!!
Det blev en köttbullemiddag för familjen Danielsson/Jonsson och notan slutade på hela 92:- och då hade jag även roffat åt mig en semla.. Lite lagom tycker jag!!

Det blev som vanligt en hel del bra-o-ha-saker, men vi var mest ute efter ett täcke och en kudde till Liams nya säng för förhoppningsvis slår de upp väggen till hans rum i nästa vecka. Våran hyresvärd var här igår med en polack och en tolk och förklarade vad som skulle göras.. Liam har börjat prata om sitt rum och jag tror att han kommer att bli superstolt!!

Innan vi åkte hem från Ikea så hann vi med ett blöjbyte och väl inne på toan med en ny blöja på så började Liam danska och sjunga en påhittade sång om IKEA.. som sagt, han älslar det stället. Ingvar Kamprard kan sin sak!!

På jobbet är det full rulle, igår var jag på utbildning hela dagen och idag har jag tagit tag i alla mail som väntat på mig sen jag var sjuk i förra veckan.. det tog mig precis hela dagen!!
Imorgon blir det till att sätta tänderna i alla kökstillverkare..

Vi har hittat en tomt med ett gammalt ruckel som vi vill köpa, kruxet är bara att de tinte ens ligger ute till försäljning. Ikväll har vi i alla fall lyckats spåra och få tag i "ägaren" och fått veta att vi inte är ensamma om att vara intresserade. Jag håller i alla fall tummarna för att ett mirakel ska slå in och att de ringer oss och säger att vi får köpa det...

Idag fyller min Syster Elouise år, stort grattis till dig!!

Nu ska jag äta mitt dagliga apelsin!!

Kommentarer

  • syster säger:

    Ja, jag håller också tummarna! Hade ju varit perfekt :-)

    2010-02-10 | 23:21:08
    Bloggadress: http://tojis.blogsot.com

Kommentera inlägget här: