jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Snart händer de...

Kategori: Allmänt

torsdag.. redan?
Fattar inte hur fort veckorna går, vågar knappt tänka på hur fort de 12 närmsta veckorna kommer att gå.. O vips så ha vi en liten bebis.
Inatt har tydligen Jennifer lyckats krysta ut en liten Nova, stort grattis till dig och familjen!!
Så roligt att det verkligen var en liten tjej..

Annars har det varit en bra dag på jobbet, jag kände mig peppad imorse och sen har den ena överraskningen avlöst den andra.. och bara en massa positivt så det tackar jag för=)

Framåt eftermiddagen ringde min kära sambo för att meddela att våran hyresvärd hade varit på besök i över en timme för att diskutera Liams rum...
Så imorgon kommer de hit med alla gipsskivor och annat bröte som behövs för att bygga ett rum, på måndag sätter de igång på riktigt!!
De ska även måla vårt vardagsrum och dra om lite el, jag behöver fler uttag, för lampor bla. De ska även kolla upp om vi kan få ett till tv-uttag så att Liam kan få en egen tv på sitt rum..
Hyresvärden hade även frågat Tobbe vart vi ville ha dörren till rummet o åt vilket håll den ska öppnas, han lyssnar på våra önskemål till fullo och det är jag väldigt tacksam för!!
Hur många hyresvärdar bygger om sin redan uthyrda lägenhet lixom??

Nästa steg är att hitta ett nytt soffbord, en ny tv-bänk, en svart rya-matta, en fräsig taklampa..
O så lampor, matta, gardiner, tavlor till liams rum.
En ny byrå till bebisen då Liam får flytta med sig sin in på rummet..

Sen är vi ute efter en ny säng och en ny soffa, med det får vänta ett tag känns det som..

Imorgon kommer svärmor och och Tobbes lillebror för en helg i Malmöet..
En tripp till MediaMarkt är inplanerat annars inga planer och det känns skönt, väldigt skönt!!

Jag har en fruktansvärd halsbränna, det kan jag inte minnas att jag hade när Liam låg i magen. Jag har även mer kill i benen den här gången o har svårt att somna om kvällarna eftersom jag inte kan ligga still...
I magen rör det sig mer och mer för varje dag och Liamär så söt som både pratar och sjunger för bebisen. Han lägger huvudet på magen och lyssnar på den.. undra hur mycket han egentligen förstår!?!

Ska nog passa på att ta lite magbilder ikväll, innan det är dags för mitt älskade apelsin!!

Kommentarer

  • Challe säger:

    Halsbränna och "kill i benen" har jag förklaringen till... det är en TJEJ såklart :)

    2010-02-11 | 21:34:23
  • Evelina säger:

    ja man vet aldrig=)

    jag har även hört att man har halsbränna om man väntar ett barn som har mycket hår på huvudet..

    liam va ju näst intill flint.. haha

    2010-02-11 | 22:01:56
  • Gordi säger:

    I början va jag helt inne på att det e en liten pojk. Men nu tror jag stenhårt på flicka=)

    2010-02-12 | 09:27:13
  • syster säger:

    Det ÄR ju en tjej. Kul att få rummet på plats! Jag är hemma och oplanderad så jag hör av mig när jag blir sällskapssjuk :-)

    2010-02-12 | 15:45:37
    Bloggadress: http://tojis.blogsot.com
  • Evelina säger:

    Ja, och om ett tag så vet vi säkert vad det är som gömmer sig i magen=)

    Hör av dig syster, vi ska ut till stora bernstorp en sväng imorgon o en sväng ner på stan.. ska nog ut o äta oxå framåt kvällen tror jag..

    2010-02-12 | 20:32:01
  • Emma säger:

    Jag hade mycket halsbränna med Elsa och hon var flint när hon kom. :-) Har mycket halsbränna denna gång också så det är säkert en tjej till. Ska bli kul att se vad det blev för er sen.

    2010-02-24 | 11:01:56

Kommentera inlägget här: