jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ge mig vår!

Kategori: Allmänt

Efter att ha varit iväg två kvällar på raken och bara fart runt, ikea i måndags och hos syter yster igår, så känns det obeskrivligt skönt att bara ha en lugn hemmakväll, helt för mig själv!!
Tobbe jobbar och Liam sover.. jag njuter (trotts kill i benen).

Liam och jag ahr bara legat i soffan och myst hela eftermiddagen/kvöllen, vi har kollat på Karlsson på taket och därefter på Saltkråkan.. Annars är Nils Karlsson Pyssling en stor favorit just nu.
Till middag blev det makaroner och falukorv, det var de orken jag ahde till att laga mat.
Igår hos min syster så blev vi bjudan på fisk/skaldjurssoppa.. jag gav Liam en mussla och frågade om han ville smaka.. han tittade lite skeptiskt på den innan han stoppade in den i munnen och sa
-jättegott.. nästan som godis!
Andra favoriter just nu är oliver i alla dess former och smaker, marinerade vitlöksklyftor, fetaost, räkor, 70% choklad och is..
Han är en finsmakare våran son!!

Har haft möte med personalavdelningen idag, jag ville veta lite mer vad som gäller när man är mammaledig, med semester osv. Jag fick svar på mina frågor men önskar att jag hade varit anställd i mer än ett år när bebben ploppar ut för då hade jag fått lite extra dollares.. jag ska i alla fall jobba april ut och sen har jag 8 dagar att vila upp mig innan det är dags för att bli tvåbarnsförälder.. galet!

På tal om något helt annat så fungerar inte våran hemtelefon för tillfället. det går fram signaler och allt låter som att det ska fungera men vi har dragit ut lite sladdar i vardagsrummet så telefonen är död helt enkelt..

Annars går det frmåt i Liams rum, idag har de satt väv på de nya väggarna och imorgon ska de måla, sen är det bara elen, lister och dörren kvar..
Fick reda på idag att vi själva får måla alla andra väggar om vi vill ha det ommålat, och det vill vi..
Man kan ju inte bara måla en vägg i ett rum som inte är målat på flera år..
Ge mig en roller och färg så målar jag!!
Dessutom så har den gräsliga fondväggen i bajsbrun/champange/beige förflyttat sig från vårat vardagsrum in till Liams rum, och den ska bort.. illa kvickt!!
Jag mår illa av den färgen!!
Jag vill ha vita väggar. punkt!

Imorgon ska Tobbe åka till tippen och dumpa ett par säckar med kläder till välbehövande, ett par gamla högtalare, vår gamla dammsugare och lite annat smått och gott som vi vill bli av med!
Jag ska dessutom lägga ut vårt data-bord, soffbord och tv-bänk på blocket för här ska det köpas NYTT!!

Jag vill ha vår!!

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Jag vill se en bild!

    2010-02-17 | 23:02:34
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelinajag säger:

    Jag vet, men har varit lite dålig på att fota!!

    Ska försöka komma ihåg de ikväll..

    2010-02-18 | 08:40:43

Kommentera inlägget här: