jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

IKEA is the shit...

Kategori: Allmänt

Eftermiddagen har spenderats på IKEA, vi åkte dit för att titta på en säng.
Jag rådfrågade personalen som snällt hjälpte oss och visade vilken säng som passade bäst till en liten Liam...
Vi bestämde oss för en 105 centimetare så att man kan få plats att läsa en saga i sängen utan att riskera att trilla ner på golvet..
Skönt med kunnig personal som, utan att tveka, vet vad som är bäst..

Det blev även en köttbullemiddag för grabbarna, själv åt jag lax..
Gott, men framför allt väldigt skönt att slippa laga mat.. Liam äter dessutom som en liten tok varje gång vi är på IKEA..

Väl utanför, med en stor säng, en trött Liam och en kissnödig jag så återstod ett problem..
Hur får vi in sängen i bilen??
Vi fick fälla alla säten bak, koppla ur bilbarnstolen, packa in mig och Liam i framsätet för att sedan bege oss till grannbutiken, biltema för att köpa ett spännband... eftersom sängen stack ut och det inte gick att stänga bakluckan..
Därefter begav vi oss hemåt i hopp om att inte bli stoppade utav polisen.
Vi klarade oss..

Så nu har vi kånkat in sängen, sövt lilleman och slagit ner baken i soffan.. jag är helt slut!!
Jag har en semla som bara väntar på att bli uppäten, vilket känns som prio nr 1 just nu..

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Hahaha, ni e goa ni. Smart att inte tänka efter om sängen får plats eller ej, haha. Tur att det ändå gick bra, kram

    2010-01-22 | 15:17:30
  • Evelina säger:

    ja, lite typiskt oss att tro att våran bil är hur stor som helst..

    Men allt går, med lite våld=)

    2010-01-22 | 15:59:00

Kommentera inlägget här: