jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Mer ledighet åt folket..

Kategori: Allmänt

Ännu en helg har passerat, alldeles för fort dessutom..
Ibland (eller ganska så ofta) så funderar jag på vem det egentligen avr som bestämde att man ska jobba 5 dagar, men bara vara ledig i 2??
Det borde vara tvärtom!!

Vi har haft en riktig superhelg då fredagen spenderades här hemma med bara familjen, vi hämtade hem indisk mat o hade mys-pys med popcorn till let´s dance.
I lördags hann vi med en tripp till stan, innan vi åkte vidare till Lund för att hämta Annas bil och sen vidare till willys för att helg-handla.
Därefter anlända familjen Emilsson från Jönkping. Trevligt!!
Det blev en massa bus och bebismys och kvällen avslutades med en god middag, speedade barn och godissugna föräldrar...
När kidsen deckat runt tio, lyxade vi till de med både coka cola och 1 kg godis=)

Söndagen spenderades på Andy´s lekland, efter att först ha åkt till skattkammarön, som hade stängt igen, till vår stora besvikelse.
Kidsen hade i alla fall roligt, jag kände mig inte speciellt smidig för att ta mig fram i alla små gångar (som är gjorde för barn) så jag fotade mest, samtidigt som jag drack en bränd latte...
Därefter blev det ett besök på Donkens McDrive och för en gångs skull klarade de av att få med allt som vi hade beställt. Kors i taket!!
En halv hamburgare senare så deckade lillemna och jag, Pernilla och charlie packade åter in oss i bilen för en tripp till Babyringen. Jag fick provköra lite barnvagnar och passade även på att shoppa loss bland jabbadabbados leksaker.
Jag/Vi är i valet och kvalet om vi ska köpa en syskonvagn eller inte.. det är nog mest jag som velar. tobbe tycker att den duger som vi har. Det gör den, men samtidigt vill jag ha en vagn där jag kan få med mig båda barnen på lite längre prommenader, utflykter.. utan en massa gnäll...
Som tur är så har jag ett par månader på mig att fundera...!!

Igår hann vi även med att kalasa hos syster, trevligt!!
Jag fick en konstig känsla i bilen på vägen dit och den höll i sig och ledde till en svimmningskänsla, skitkonstigt!
jag fick helt enkelt lägga mig på soffan medan de andra avnjöt middagen för att en kvart senare må som vanligt...
Läskigt, men jag tror att det hade o göra med att vi hade fart runt hela dagen o inte tagit det lugnt en enda sekund.
Jag ver helt slut igårkväll och deckade innan jag hann lägga huvudet på kudden. Klockan hade inte ens slagit tio.
Liam har dessutom, i två nätter på raken, sovit i sin säng hela natten.. Jag har sovit som en prinsessa och hoppas att den här "nya" trenden håller i sig!!
Han har dessvärre åkt på en förkylning och har redan varit vaken 3 ggr sen kl sju så det bådar inte gott.. men man vet aldrig;)

Grattis till syster yster som fyller år idag!!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Varför hade Skattkammarön stängt? Tillfälligt eller?? Vi va oxå på Andy´s i helgen, barnkalas...fast på lördagen.

    Vi har beställt vår syskonvagn nu, kommer ons-tors, gud va jag längtar! Det e som du säger...man vill kunna gå ut med båda utan massa gnäll o framför allt vill man inte att det ska vara jobbigt att ta sig ut.

    2010-01-25 | 22:46:39
  • Challe säger:

    Angående syskonvagn... ska inte Liam vara kvar på dagis? Jag tänker att du kommer kunna gå dina långpromenader dom dagarna i så fall. Och eftersom det ganska snart efter att bebis kommit det blivit sommar och semester kommer ju Tobbe vara hemma och ni kan dra varsin :)

    2010-01-26 | 07:44:58
  • Evelina säger:

    Jag vet att skattkammarön har varit till salu men vet inte varför de har stängt, de hänvisade till Lund.

    Challe: Jo, Liam ska vara kvar på dagis men varannan vecka kommer han bara att vara 2 dagar och då vill jag kunna ta mig från punkt ett till punkt två utan att det ska vara ett problem. Tror heller inte att jag är ett "big fan" av ståbrädan.. inte i en storstad där det kommer bilar kors o tvärs.

    Sen de här med att behöva packa in två vagnar i bilen och att vi ska dra på varsin.. nja.. jag vill ha en liten och smidig vagn där vi får plats med två kids men som ändå går att använda som enkelvagn sen... Men som sagt, jag vet inte!!

    2010-01-26 | 08:46:00
  • Challe säger:

    Låter som att du bestämt dig :) Köp en syskonvagn!

    Kram

    2010-01-26 | 09:34:42
  • Jennifer säger:

    Ja, kanske är det skillnad i en större stad med mer trafik. Men jag har just inhandlat en ståbräda och provkör här innomhus var och varannan dag för Viggo älskar att stå och åka på den där.

    Jag kommer nog inte dra ut på långpromenader direkt för ingen 2-åring vill och orkar stå still så länge. Men det kommer absolut funka för oss att gå på stan och fram och tillbaka till dagis mm, det tror jag absolut.

    Men som sagt, det låter som du bestämt dej och det blir nog skitbra :) Kram

    2010-01-26 | 10:39:29
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • marika säger:

    råkade hamna här när jag var ute och surfade. såg det du skrev om skattkammarön. jag undrade själv varför det var stängt när vi åkte dit, men tydligen så har skattkammarön (endast i malmö) gått i konkurs, så det är därför det är stängt. så du vet! :-)

    2010-02-04 | 00:30:54

Kommentera inlägget här: