jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Slut på semestern!

Kategori: Allmänt

Jag är chokladsugen..
Idag är första dagen på väldigt många veckor som jag inte har ätit ngt sött, typ kakor, godis osv..
Bestämde mig för imorse att det måste bli lite ändring på den fronten, mest för mitt eget samvete!
Men just nu hade det suttit riktigt bra med en paradis-ask eller ngt annat gottigt!
Det farliga är att jag har en äppelpaj som bara står där hemma i kylskåpet och lixom väntar på att bli uppäten, helst utav mig;)
Vi får väl se hur det blir med den saken..!!
Annars har det varit en relativt lugn första dag på jobbet efter all ledighet, skönt med en mjukstart..
Syster har fått sitt älskade hus i helgen o vi/jag har hjälpt henne så gott vi/jag kunnat. Jag vill oxå ha ett hus!!
Vi har börjat prata lite mer om att bygga nytt så nu letar vi även tomter, bara det att det inte finns några, eller att de som finns kostar flera miljoner...
Min mamma som har varit på besök i över en vecka har packat sig hemåt. Liam är tillbaka på dagis och vardagen infinner sig så smått!
Jag har 3,5 månad kvar att jobba och det känns som att tiden går hur fort som helst!
Jag längtar!!
Liam babblar på som bara den, det känns som han pratar om allt och får till såna klockrena kommentarer/svar när man pratar med honom.
Man får sig ett par riktiga skratt ett par gånger varje dag, härligt!!
Den lille i magen rör sig mer och mer för varje dag och jag tror bestämt att den har börjat hicka ett par gånger varje dag. Så mysigt med fosterrörelser, jag njuter!!
Om Liam just nu är inne i en mamma-period så är jag inne i en Liam-period, för jag saknar honom mer för varje minut som går. Nu när vi har varit ledigt så länge ihop så är man så van vid att alltid ha honom nära sig så just nu, efter 8 timmar ifrån honom så håller jag på att sakna ihjäl mig!!
Min prins!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: