jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Tillbaka i verkligheten.

Kategori: Allmänt

Tänkte att det kanske var på tiden med ett inlägg, jag har tagit lite utav en semester när det gäller allt, tom bloggandet och jag trivs.
Men idag är jag tillbaka på jobbet och tänkte att jag kanske borde slå på stort med ett inlägg här.
Vi har varit sjuka från de att Liam åkte på ngt skit ett par dagar innan julafton, han hann lagom att smitta ner mig till julafton & juldagen som jag överlevde tack vare en överdos på panodil.
Så typiskt att man ska bli sjuk till jul när man har klarat sig hela hösten.
Jaja, nog tjatat om sjukdomar..
Vi har haft en toppenjul och julklapparna har öst över oss, mest Liam men jag/vi har fått mina älskade ittalaglas som jag så länge har velat ha. Så nu har jag 12 champagneglas och 12 rödvinsglas. Vi ska ha whiskeyglasen me men eftersom jag inte ens dricker skiten så har de inte så specielt hög prioritet.
Problemet just nu är bara hur alla glasen ska få plats??
Jag har en hel drös med Lasse Åberg-glas som jag aldrig har använt och som jag aldrig kommer att använda så de ska ut på blocket ögona böj.
Vi fick även påslakan, strumpor, pengar och lite andra bra-att-ha-saker.
Liam fick allt och lite till, tur att han snart får sitt egna rum så att man kan ösa in allt där. 
Jag fick ett ryck i fredags kväll och rensade bland hans "gamla" leksaker, slängde en hel del och la ner en stor kasse i källaren.. skönt!
Han är bara 2 år och har redan allt, när folk undrade vad han önskade sig så har man ingen aning för vi får verkligen inte plats med mera. När de har så där mycket leksaker så uppskattar de dem inte på samma sätt för de hinner liksom inte leka med allt och glömmer bort vad som finna i alla lådor.
Han fick i alla fall ett munspel som var riktigt poppis. Rumpspel som han själv säger...
Han fick sin älskade resväska som han släpar runt på, en verktygslåda full med lera och alla tillbehör som man kan tänkas behöva, en kaffeservis så det både bakas och lagas mat hemma på mini-spisen m.m...
Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder från julen men det får bli hemifrån för här finns då inga bilder...
Vi har dessutom fått träffa alla små söta bebisar som har pluppat ut titt som tätt den sensate tiden: Charlie, Tilde och Alice.
Bilder kommer på även de små underverken.
Nu åter till arbetet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: