jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hemma.

Kategori: Allmänt

Nu är vi hemma efter en mycket skön semestervecka. Hade hoppats på lite bättre väder men vi får väl vara nöjda med de fina veckorna som varit och börja inse att sommaren nog har gjort sitt.
Ligger tempen runt 20 grader så är det inte riktig sommar, enligt mig..
Jag vill ha minst 25, helst uppemot 28.. ¨då är jag helnöjd.
Vi håller på att kolla på en utlandssemester, men kan inte riktigt bestämma oss när vi ska åka. Det lutar mot september/oktober.

Tillbaka till vår semestervecka.
Vi har som sagt haft det toppen. Vi har bla hunnit med en tripp till Gränna/Visingsö, lite shopping, bad, båtåkning och en massa umgänge med familjen Emilsson. Trevligt!
Jag har hur mycket bilder som helst men har inte riktigt prioriterat dem och de ligger fortfarande kvar i kameran.. de kommer så småningom.

Just nu är mannen och sonen och kollar på mannens kusin som spelar beachvolly i västra hamnen. det var visst SM tror jag...;)
Själv är jag hemma och njuter av lugnet. Milla sover.
Vi har dessutom tvättid så jag skenar då och då ner i tvättstugan för att byta/hänga och tvätta lite mera...

Liam åkte på feber i tisdags och i onsdag var den uppemot 40 grader. Han mådde alltså inte helt ok och har varit rätt gnällig de senaste dagarna. Hna säger att han har slagit sig i munnen, och äter knappt.
Kan det var tänder?
jag varken ser eller känner att det är några på G.
Vi har sedan en tid tillbaka en läkartid idag, Liam ska kolla upp sina öron eftersom han har haft en del öroninflammationer under våren. Ska då även passa på att fråga farbror doktorn om han kan undersöka vad som kan vara felet med sonen.

Liam ringde precis och när jag glatt sa
"- Hel Liam"
så fick jag till svar
"-snorunge"
Han tittar en hel del på Madicken och det är uppenbart att han snappar upp allt som de säger.
Kisspotta är oxå rätt poppis (Han har inte riktigt hört att de säger pisspotta, utan tror att de säger kisspotta...

Astrid Lindgren är bra på många sätt, men vissa saker hade de väl kunnat skippa i vissa serier. Som tex jävulsunge i "Karlsson på taket"

Det svåra är att hålla sig för skratt när man snällt ber sitt barn att äta upp maten och tex får tillbaka..
-Nu är jag ittearg (jättearg) på dig kisspotta
eller
-Tyst sa jag snorunge

De är för goa!

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Tänkte på det där med Liams mun.. Viggo sa också för ett tag sedan att han hade ont i munnen. Det visade sej vara förkylningsblåsor - i mängder.

    Hoppas allt går bra hos doktorn! Kram

    2010-07-30 | 14:41:10
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com

Kommentera inlägget här: